امیر آشتیانی: مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد

کد خبر: 1129971

وزیر دفاع گفت: تحریم و فشار از ناحیه‌ی نظام سلطه و استکبار، هرگز قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف نماید.

امیر آشتیانی: مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد

دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکروالکترونیکی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و از دو دستگاه الکتروشوک قلبی اتوماتیک و پروتز مفصل زانو ساخت متخصصان وزارت دفاع رونمایی شد.

امیر آشتیانی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بومی سازی قطعات الکترونیکی و میکرو الکترونیکی در شرکت صاایرانِ وزارت دفاع، گفت: این نمایشگاه بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حمایت از تولید داخلی و باهدف خنثی سازی اثر تحریم‌ها در تأمین قطعات گلوگاهی و حساس حوزه الکترونیک دفاعی برپا شده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۲۳۱ قطعه حساس و کلیدی رونمایی شده است، ادامه داد: قطعات ساخته شده به دست دانشمندان صنعت دفاعی در شرکت صاایران ۹۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه همه صنایع به نوعی به صنایع الکترونیک وابسته هستند، افزود: این صنعت یک صنعت ویژه و راهبردی است و لازم است در راستای خودکفایی و عدم وابستگی کشور، توسعه فناوری‌های برتر ساز در حوزه الکترونیک، توجه به صادرات و شناسایی ظرفیت‌های درونی و توسعه‌ی همکاری‌های دو سویه (انتقال سرریز فناوری به بخش‌های ملی و خصوصی) با جدیت و اهتمام کامل مد نظر قرار گیرد.

وی تأکید کرد: تحریم و فشار از ناحیه‌ی نظام سلطه و استکبار، هرگز قادر نخواهد بود ما را از راه و تلاش پایدار منصرف نماید و ان‌شاءالله در راه اعتلای آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت عزیز و شریف ایران با شتاب فزاینده مسیر پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی این دو دستگاه پزشکی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار در سال می‌باشد ادامه داد: صاایران آماده است تا در کنار وزارت بهداشت در خصوص تولید محصولات فناورانه پزشکی و چالشی، تجهیز بیمارستان‌ها، راه اندازی خدمات سلامت از راه دور و تأمین سایر نیازمندی‌ها در حوزه صنایع الکرونیک با استفاده از شبکه نخبگان این سازمان و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان خدمتگزار مردم حاضر باشد/ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها