واکنش نماینده مجلس به جوسازی جدید رسانه های خارجی

کد خبر: 1130416

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دشمنان ملت ایران نگران عملیاتی شدن تفاهم نامه ایران و چین هستند، گفت:جوسازی رسانه های خارجی در مورد حضور نیروهای امنیتی چین در ایران، ناشی از اثر گذاری رابطه استراتژیکی است که بین تهران و پکن وجود دارد.

واکنش نماینده مجلس به جوسازی جدید رسانه های خارجی

«شهریار حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد خبر کذب حضور نیروهای امنیتی چین در پروژه‌های نفتی ایران گفت:جوسازی رسانه های خارجی در مورد حضور نیروهای امنیتی چین در ایران ناشی از اثر گذاری رابطه استراتژیکی است که بین تهران و پکن  وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به  قرارداد۲۵ ساله ایران و چین تصریح کرد: دشمنان ملت ایران می‌خواهند اهمیت این تفاهم نامه را با جریان سازی و جوسازی زیر سوال ببرند و به شدت نگران  عملیاتی شدن این تفاهم نامه هستند.

نماینده مردم قصر شیرین با تکذیب خبر حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چین در ایران گفت:امکان ندارد که ۵ هزار نیروی امنیتی چین در پروژه های نفت و گاز ایران حضور یابند در هیچ جای دنیا این مرسوم نیست و چنین ظرفیتی هم برای کشور ما وجود ندارد.

حیدری  اضافه کرد: موضوعات قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین در حوزه های مختلف نفت و گاز، سیاسی ،اقتصادی و نظامی است و قرار است از ظرفیت‌های دو کشور در این تفاهم نامه استفاده شود و با توجه به سود و تامین منافع ملی دو کشور عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه ایران همانند بقیه کشورها نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت:کشورهای نفت خیز، برخی منابع نفتی خود را در اختیار کشورهای صاحب تکنولوژی می‌گذارند  این یک بُرد و  اقدام موفق است، زیرا بعد از سالها تحریم، کشور قدرتمند اقتصادی می‌خواهد در ایران سرمایه گذاری کند و طبیعی است که کشورهای مانند آمریکا، انگلیس،رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از این موضوع نگران هستند  و این  هم ناشی از اثر گذاری مثبت تفاهم نامه ۲۵ ساله  ایران و چین است و دلیل خاصی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این جریان سازی برای به حاشیه بردن و منحرف کردن افکار عمومی برای اصل و اهمیت موضوع تفاهم نامه ایران و چین است.

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که  شایعه حضور ۵ هزار نیروی امنیتی چینی برای حضور در پروژه‌های نفت و گاز کشورمان کذب است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها