دیپلمات آمریکایی: مذاکرات وین در مرحله حساسی است

کد خبر: 1130795

سفیر آمریکا در کویت با بیان حساس بودن مذاکرات جاری در وین اظهار داشت، واشنگتن در حال مشورت با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپاست.

 دیپلمات آمریکایی: مذاکرات وین در مرحله حساسی است

سفیر آمریکا در کویت در آخرین روزهای فعالیت کاری خود در این کشور در گفت‌وگو با یک رسانه کویتی اظهار داشت، واشنگتن در حال مشورت با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپاست.

«آلینا رومانوفسکی» سفیر ایالات متحده در کویت که قرار است به زودی عازم بغداد شود روز شنبه در مصاحبه با نشریه «کویت تایمز» در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین اظهار داشت: « یکی از اهداف اصلی آمریکا این است که ایران به هیچ سلاح اتمی دست پیدا نکند. اکنون در وین گفت‌وکوهایی در جریان است که آیا برجام امکان پذیر خواهد بود یا خیر. ما در حال حاضر در زمان بسیار حساسی قرار داریم. من در موقعیتی نیستم که در این مورد زیاد بگویم، اما گفت‌وگوی بسیار مفصلی در این زمینه انجام شده است.»

وی در ادامه مدعی شد: «از نظر ما، ایران در حال ترویج فعالیت‌های بسیار بی‌ثبات کننده در منطقه است که به امنیت منطقه کمکی نمی‌کند. حمایتی که آنها از بازیگران غیردولتی ارائه می‌کنند، از نظر برقراری ثبات یک مشکل واقعی است.»

سفیر آمریکا در کویت ادامه داد: «ما در حال مشورت با شرکا و متحدان خود در منطقه و همچنین با اتحادیه اروپا هستیم. ما می‌بینیم که زمان از نظر یافتن راه حل و راه‌های ما برای بازگشت به برجام رو به اتمام است. هدف ما در نهایت این است که شاهد دستیابی ایران به توانایی بی‌ثبات سازی بیشتر منطقه نباشیم.»

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این‌که همکاران من در وین با بازی‌های دوگانه طرف غربی بر سر «متن» و «زمان» روبرو هستند، گفت: «آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن داریم، به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.»

به گزارش این منبع خبری، سفیر آمریکا در کویت در بخش دیگر این مصاحبه با اشاره به سفر آتی خود به بغداد افزود، کویت یک متحد راهبردی بسیار مهم برای آمریکاست، اما عراق هم فاصله بسیار زیادی تا این مورد ندارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها