تذکر بودجه ای قالیباف به دولت

کد خبر: 1130922

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به اینکه سهم صندوق توسعه ملی از فروش منابع نفتی ۴۰ درصد باقی مانده و به ۲۰ درصد کاهش پیدا نکرده است دولت باید اصلاحیه ای در بودجه درباره چگونگی تأمین منابع به میزان ۱۳۷ همت (هزار میلیارد تومان) به مجلس به صورت مکتوب ارائه کند.

تذکر بودجه ای قالیباف به دولت

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی درآمدهای نفتی دولت در بودجه گفت: با توجه به اینکه سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش درآمدهای نفتی ۴۰ درصد در بودجه است و درخواست دولت برای کاهش آن به میزان ۲۰ درصد به تصویب نرسیده است دولت باید برای کاهش منابع پیش بینی کرده در بودجه به میزان ۱۳۷ همت اصلاحیه ای به صورت مکتوب به مجلس ارائه کند که تا این لحظه چنین اصلاحیه ای به مجلس ارائه نشده است. تنها موارد شفاهی بیان شده که قابل قبول نیست و خلاف آیین نامه است. دولت این موارد را به صورت مکتوب ارائه کند.

آغاز نخستین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس

با اعلام رئیس شورای اسلامی جلسه اول رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۷ آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مجلس از امروز لایحه تک ماده ای بودجه سالانه را از تبصره اول بررسی می‌کند و نمایندگان پیشنهادهایشان را در مورد هر بند لایحه ارائه می‌دهند.

بر اساس قانون، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه باید پس از بررسی بودجه دولت، مصوباتش را به صحن مجلس بیاورد و نمایندگان به آنها رسیدگی کنند.

شورای نگهبان باید در نهایت مصوبات مجلس را تأیید کند.

مجلس از صبح امروز هم نشست غیرعلنی را با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی و امنیتی و مسئولان دولتی برای بررسی وضعیت ارز ترجیحی در لایحه بودجه سال آینده برگزار کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها