«فردا» گزارش می‌دهد

دورهمی پروژه‌ای اصلاح‌طلبان با رسایی/ همسویی بر سر تفرقه‌افکنی میان اصولگرایان

کد خبر: 1131094

اصلاح‌طلبان این روزها به همگرایی با طیف رادیکال اصولگرا رسیده‌اند و گمان‌ می‌کنند که در یک ائتلاف موقتی می‌توانند پروژه تخریبی خود را پیش ببرند.

دورهمی پروژه‌ای اصلاح‌طلبان با رسایی/ همسویی بر سر تفرقه‌افکنی میان اصولگرایان

گروه سیاست سایت فردا - از قدیم گفته‌اند که دشمن دشمن من دوست من است و این حکایت این روزهای اصلاح‌طلبان است. طیف رادیکال اصلاح‌طلب که وقتی بنای تخریب جبهه اصولگرایی و مشخصا طیف نزدیک به قالیباف را داشته باشند، از همسویی با امثال رسایی نیز ابایی ندارند. انگار نه انگار که تا دیروز با همان‌ها هم دشمن بودند. 

اینطور که به نظر می‌رسد در شرایط فعلی و بعد از ماجرای فایل صوتی که به ظن خود بهانه مناسبی برای هجمه بیشتر به رئیس مجلس پیدا کرده‌اند، با این رویکرد که «هدف وسیله را توجیه می‌کند» به همگرایی با طیف رادیکال اصولگرا رسیده‌اند! گمان‌شان بر این است که در یک ائتلاف موقتی می‌توانند پروژه تخریبی خود را پیش ببرند. 

در همین راستا هم دیدیم که کانال تلگرامی امتداد، دیروز در حمله به سایت «فردا» مصاحبه مهدی چمران رئیس شورای شهر را به جرم اینکه انتقادات اخیر به قالیباف را «مشکوک» توصیف کرده بود، «سفارشی» خواند و سعی کرد با تکرار سوالاتی که بارها پرسیده و پاسخش هم داده، فضاسازی کند. 

این رسانه اصلاح‌طلب که معلوم نیست چطور در قضیه فایل صوتی با حمید رسایی و افراطیون مدعی اصولگرایی هم‌صدا و هم‌سو شده، چمران را هم تهدید کرد که «آقای چمران! روزی به اتهامات شما رسیدگی می‌شود» !

حمله به مهدی چمران جدا از آنکه برآمده از عصبانیت آنها از شکست پروژه تفرقه میان اصول‌گرایان پس از انتشار فایل صوتی بود، نشان دهنده فرار آنها از پاسخ به این سوال است که چگونه تاج زاده و رسایی به یکدیگر نزدیک شده اند.

 

گفتنی است، روز گذشته خبرگزاری تسنیم هم در گزارشی به ائتلاف نانوشته افراطی‌های دو جناح در موضوع فایل صوتی با محوریت تاج زاده- رسایی اشاره کرده بود. ائتلافی که می‌تواند هویت سیاسی این دو گروه را با علامت سوال‌های جدی مواجه کند. دو گروهی که زیست خود را در تقویت یکدیگر می‌بینند.

رفتارهای افراطیون در بسط و گسترش فایل صوتی در حالی صورت می‌گیرد که رهبر انقلاب حمله به نهادهای انقلابی از جمله مجلس و شورای نگهبان و سپاه و شهید سلیمانی را لجن پراکنی دانستند. در این شرایط بد نیست کانال نزدیک به تجدیدنظرطلبان که خود از بانیان رادیکالیسم رسانه‌ای بوده به جای حمله به دیگران ، از علل و دلایل پیوند و هم داستانی خود با امثال رسایی هم سخنی بگویند. و پاسخ دهند که چه هدف مشترکی مرزهای آنها را کمرنگ و کمرنگ‌تر کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها