«فردا» گزارش می‌دهد

همدستی علیه میدان

کد خبر: 1129330

به نظر می‌رسد که ساختارشکنان، طیف مدعی عدالت‌خواهی و اپوزیسیون در تخریب میدان با یکدیگر همراه شده‌اند.

همدستی علیه میدان

گروه سیاست فردا – یک فایل صوتی قدیمی که درباره نحوه و چرایی انتشارش حرف و حدیث بسیار است، این روزها خبرساز شده و با واکنش‌هایی همراه است. فایلی مربوط به گفت‌وگوی سردار جعفری فرمانده پیشین سپاه و صادق ذوالقدرنیا معاون وقت اقتصادی سپاه که در آن ادعاهایی مطرح کرده که در دستگاه قضایی هم مورد بررسی قرار گرفته است. موضوعات مطروحه به صورت مفصل چند سال قبل هم در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته و تکلیفش روشن شده است. 

به هر حال این موقعیتی نیست که اصلاح‌طلب، به خصوص رادیکال‌ترها و مخالفان سیاست‌های منطقه‌ای ایران از دست بدهند. طیف مدعی عدالتخواهی نیز البته کمتر از آنها به وجد نیامده‌اند. همین است که هر چه در توان دارند، گذاشته‌اند و توییت پشت توییت و طوری هیاهو می‌کنند انگار یک کشف عظیم رخ داده یا پیش‌تر دستگاه قضایی به این موضوع ورود نکرده است! چنانکه به نظر می‌رسد که ساختارشکنان، طیف مدعی عدالت خواهی و اپوزیسیون در تخریب میدان با یکدیگر همراه شده‌اند.

مثلا توییت تاجزاده در این باره نشان می‌دهد هدف اصلی منتشرکنندگان و حامیان آن حمله به سیاست‌های منطقه‌ای ایران است که تاجزاده در توییت خود از آن به عنوان "میدان" یاد کرده است. میدان استعاره ای از حمایت های ایران از جبهه مقاومت و مجموع فعالیت های شهید حاج قاسم سلیمانی است که ظریف نقش آن را در سیاست های کشور برتر از دیپلماسی می دانست. از همین رو توییت جدید تاجزاده را 

می توان انتقام دوباره از میدان دانست که در دهه های گذشته بزرگ ترین نقش را در امنیت کشور داشته است.

محمد سعید احدیان دستیار رییس مجلس با همین محور به او پاسخ داده و نوشته: «این توییت از پشت پرده ضبط و توزیع و جریان سازی فایل صوتی در تخریب میدان رمزگشایی می کند. " او همچنین نوشته است که طراحان برکنار شده پروژه ضبط و پخش فایل ، دشمن فرمانده میدان بودند و برای چند سال پروژه حذف وی را طراحی کردند». 

مهدی محمدی نیز در واکنش به این ماجرا و حمله تاجزاده به سیاست‌های جبهه مقاومت و میدان نوشت: «از این فایل صوتی تا آن فایل صوتی راهی نیست و ریشه همه یکی است». 

اشاره وی احتمالا به فایل صوتی ظریف و انتقادات تندش علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران است که «میدان» را به یک کلیدواژه مهم در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران تبدیل کرد. 

مهدی محمدی البته در بخشی از توییت خود به سرنوشت این پرونده هم اشاره کرده و نوشته: «سپاه در این پرونده هزاران ساعت جواب پس داده و نتایج آن در قوه قضاییه و شهرداری اصلاح طلبان موجود است اما ارسال کنندگان فایل و کاغذ برای دشمن چرا هرگز به جایی جواب پس نداده اند؟ »

محمود رضوی تهیه کننده سرشناس سینما و مشاور رییس مجلس نیز به تویتت تاجزاده واکنش نشان داده و نوشته: «او دروغ پردازی می‌کند و میدان را مقابل خود می‌بیند و از حاج قاسم کینه دارد. » رضوی همچنین این جریان ساختارشکن را همدست شرکای خارجی در ترور شخصیت این شهید می‌داند که اکنون سه سال پس از ضبط این نوار به دنبال تضعیف میدان هستند.

هر چه هست در چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ، به خوبی پرده از صورت مخالفان میدان در داخل و خارج کشور برداشته شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها