واکنش ایران به تحولات اخیر اوکراین

کد خبر: 1131350

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه با حساسیت موضوعات مرتبط با اوکراین را پیگیری می کنیم، تمام طرف ها را به خویشتنداری دعوت کرد و گفت: باید ازهرگونه اقدامی که به تشدید تنش ها منجر شود، اجتناب کرد.

واکنش ایران به تحولات اخیر اوکراین

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز ( سه شنبه) در خصوص آخرین تحولات در اوکراین اظهار داشت: ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام طرفها را به خویشتنداری دعوت و معتقداست باید ازهرگونه اقدامی که به تشدید تنش ها منجر شود اجتناب کرد.

خطیب‌زاده همه طرف ها را برای تلاش به منظور حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو و در چارچوب مسالمت آمیز فراخواند و افزود: متاسفانه مداخلات و اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده تر کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اوضاع اوکراین و ایفای نقش میانجی از سوی ایران نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف با اوکراین و روسیه در ارتباط بوده است و با هر دو کشور روابط محترمانه و دوستانه داشته و داریم و با روسیه روابط همسایگی داریم.مهمترین موضوع برای ما این است که منطقه اوراسیا نمی‌تواند شاهد درگیری دیگری باشد. تلاش کردیم دو کشور ترغیب شوند برای گفت‌وگوها برای حل و فصل مسائل فیمابین از طریق راه‌حل سیاسی و صلح آمیز. متاسفیم که برخی طرف‌های غربی بر عکس در طبل جنگ می‌کوبند و تلاش می‌کنند بر این اختلاف مواد آتش زا ریخته و یا شعله ور کنند. همه را ترغیب می‌کنیم کمک کنند این فضای پر تنش و اختلافی از طریق مسالمت آمیز حل شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: ایالات متحده مسئول بسیاری از جنگ‌ها طی دو دهه گذشته در منطقه غرب آسیا و منطقه شامات بوده و تنش‌ها در منطقه اوراسیا. جدا به جامعه جهانی توصیه می‌کنیم آمریکا را از افزایش تنش در آن منطقه بازدارند

امیرعبداللهیان نیز اخیرا با همتای اوکراینی تلفنی گفتگو کرد./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها