در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اسپانیا:

جلال زاده: سیاست ایران بازگشت به توافق برجام و لغو تمامی تحریم‌ها است

کد خبر: 1131494

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: در دور کنونی مذاکرات که در وین در حال انجام است آمریکا باید نسبت به عدم نقض مجدد برجام به جمهوری اسلامی ایران تضمین دهد.

جلال زاده: سیاست ایران بازگشت به توافق برجام و لغو تمامی تحریم‌ها است

پائو ماری کلوزه رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اسپانیا امروز (سه‌شنبه 3 اسفند ماه 1400) با وحید جلال‌زاده   رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت مجازی(وبینار) دیدار و گفتگو کرد.

وحید جلال‌زاده در این نشست مجازی با اشاره به پیشینه روابط تاریخی ایران و اسپانیا، گفت: تاریخ دیرینه همکاری دو کشور ظرفیت قابل توجهی برای گسترش تعاملات دوجانبه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نقش مجالس در گسترش مراودات ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجلس اسپانیا زمینه تقویت همکاری‌های فیمابین فراهم شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با برشمردن ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری موجود در دو کشور، تاکید کرد: با شناسایی فرصت‌ها و توانمندی های موجود و از بین بردن موانع احتمالی بر سر راه همکاری‌های تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا می‌توان به گسترش مناسبات در زمینه اقتصادی امیدوار  بود.

وی با بیان اینکه سطح روابط تجاری دو کشور در طول چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های آمریکا افت داشته است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که منافع اقتصادی کشورها و ملت‌ها دستخوش سیاست‌های قدرت مآبانه کشورهای زورگو و سلطه‌گر همچون آمریکا شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود در توافق برجام عمل کرده است و حتی با خروج یکجانبه آمریکا و اعمال تحریم‌های ناعادلانه نیز برخلاف تعهدات عمل نکرده است.

وی افزود: در دور کنونی مذاکرات که در وین در حال انجام است آمریکا باید نسبت به عدم نقض مجدد برجام به جمهوری اسلامی ایران تضمین دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات وین، بازگشت به توافق برجام و لغو تمامی تحریم‌ها است.

پائو ماری کلوزه رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اسپانیا، نیز در این دیدار نشست مجازی با اشاره به اهمیت نقش مجالس در تقویت مناسبات بین کشورها، گفت: دیدارها و گفتگوهای پارلمانی، موجب تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین در عرصه های مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد تا این گفتگوها با نتایج خوب و مثبتی به پایان برسد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اسپانیا با بیان اینکه خروج آمریکا از توافق برجام برای دنیا مشکل‌زا بود، تصریح کرد: پیشرفت در مذاکرات وین می تواند به ارتقا سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین اسپانیا و جمهوری اسلامی ایران منجر شود و منافع دو ملت را تامین کند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها