در گفتگو با فردا مطرح شد؛

طرح صیانت ناپخته و ضعیف است/ بررسی طرح به صحن علنی برگردد

کد خبر: 1131726

فعال سیاسی اصولگرا گفت: با وجودی که مملکت نیازمند قانون برای حوزه فضای مجازی است اما تصویب طرح ضیعف صیانت از کاربران فضای مجازی را زیبنده مجلس نمی دانم.

طرح صیانت ناپخته و ضعیف است/ بررسی طرح به صحن علنی برگردد

گروه سیاسی فردا: طرح صیانت از کاربران فضای مجازی از جمله موضوعات چالش برانگیزی است که نه تنها مردم بلکه مرکز پژوهش های مجلس و وزیر ارتباطات دولت سیدابراهیم رئیسی نیز منتقد آن هستند اما طراحان آن با وجود مخالفت ها و انتقادهای فراوان، کلیات طرح را در کمیسیون ویژه تصویب کردند.

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره چرایی اصرار جبهه پایداری به تصویب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی گفت: طرح با این درجه از اهمیت باید در صحن مجلس تصویب می شد، نه در کمیسیون مشترک. در صحن مجلس 290 نفر نماینده در بررسی طرح ها و لوایح مشارکت می کنند اما اعضای کمسیون ویژه نهایتا 20 نفر هستند.

وی افزود: طرح صیانت از فضای مجازی که از برجام مهمتر نیست، در برجام نیز کمیسیون ویژه بررسی هایش را انجام داد اما نهایتا مجلس به طرح رأی داد. اینکه مملکت نیازمند یک چارچوب قانونی برای فضای مجازی است شکی وجود ندارد اما آیا طرح صیانت می تواند چنین نقشی را ایفا کند، شخصا درباره این مسئله تردید دارم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: تعداد قابل توجهی از مردم در فضای مجازی مشغول کسب و کار هستند، وقتی دولت و مجلس نتوانستند شغل برای مردم به ویژه جوانان ایجاد کنند، حالا که خودشان در قالب استارت آپ ها در فضای مجازی مشغول کسب درآمد هستند، نباید با یک طرح ناپخته به آنها آسیب بزنیم چون نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه مشکلی بر مشکلات کشور افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به مخالفت مرکز پژوهش های مجلس با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، ادامه داد: در شرایطی که مجلس بر بررسی بودجه تمرکز دارد، جای سئوال دارد چه طور یک موضوع فرعی در کمیسیون ویژه مصوب و می خواهد تبدیل به قانون شود. بهتر بود برای تدوین چنین طرحی نظرات دانشگاهیان و فعالان این عرصه بخصوص در بخش خصوصی اخذ می شد. با وجودی که مملکت نیازمند قانون برای حوزه فضای مجازی است اما تصویب این طرح ضیعف را زیبنده مجلس نمی دانم.

حقیقت پور با بیان اینکه مردم نیازمند کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی و تسهیل امور ارتباطی با دنیا هستند، یادآور شد: هرچند باید فضای مجازی را قانونمند کرد و برای این فضا زیرساخت های ملی فراهم آورد اما این طرح هم اکنون با واکنش و مقاومت مردم مواجه شده است. مجلس باید تلاش کند قانون خوبی را بنویسد تا در جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها