خبری خوش برای کارکنان دولت در راه است

کد خبر: 1131848

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پیگیری مشکلات بیمه بازنشستگان در اولویت برنامه‌های کمیسیون است گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید با تأمین بودجه اقدام به حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری کند.

خبری خوش برای کارکنان دولت در راه است

خلیل بهروزی‌فر در پاسخ به سوال پیگیری‌های مجلس برای حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری اظهار داشت: برای حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری کمیسیون اجتماعی با جدیت پیگیر موضوع است تا حق مستمری‌بگیران و کارگران به آنان بازگردد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری را یکی از برنامه‌های در اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس خواند و تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی وظیفه دارد تدابیری به خرج دهد تا مشکل این افراد در حوزه بیمه تأمین اجتماعی مرتفع شود.

بهروزی‌فر با تأکید بر لزوم تأمین منابع توسط سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت معوقات خود به بازنشستگان ابراز داشت: سازمان تأمین اجتماعی باید در راستای تکالیفی که برای جمعیت هدف خود بر عهده دارد با تأمین بودجه اقدام به حل مشکل بیمه بازنشستگان کارگری کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت خاطرنشان کرد: در حال حاضر لایحه بودجه سال 1401 در مجلس مطرح بوده و در اولویت برنامه‌های مجلس قرار دارد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل لایحه بودجه سال آینده کشور به قانون مقدم بر همه دستور کارها است اظهار داشت: از این رو تا زمان تبدیل لایحه بودجه کشور به قانون تنها این لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه سال  1401 طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس با قید دو فوریت بررسی شود و به تصویب نمایندگان برسد که احتمالاً بررسی آن اوایل سال آینده انجام می‌شود.

بهروزی‌فر در پاسخ به پرسش میزان توجه لایحه بودجه سال آینده به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان داشت: یکی از مولفه‌های مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان و در نهایت زمینه‌سازی در راستای تشکیل خانواده و ازدواج آنان است.

وی افزود: در این راستا در لایحه بودجه سال آینده به دلیل اهمیت موضوع اعتباراتی در حوزه اشتغالزایی و زمینه‌های مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دیده شد و دولت نیز مبلغ قابل توجهی را برای حوزه‌ اشتغال مدنظر قرار داده که مجلس نیز از آن استقبال کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی درباره اخرین پیگیری‌های انجام شده در راستای حل مشکل آب اشامیدنی روستاهای شهرستان شفت اذعان کرد: برای حل مشکل آب آشامیدنی روستاها در شهرستان‌ها اعتبارات خوبی دیده شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به اینکه در این حوزه شاهد اهتمام‌ خوب وزارت نیرو هستیم گفت: تحت عنوان یک طرح جهادی آب‌رسانی به روستاها در حال انجام است و امیدواریم بخشی از مشکلات آشامیدنی این مناطق سال آینده مرتفع شود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها