نیکزاد: مجمع نمی‌تواند مصوبات مجلس را لغو کند

کد خبر: 1132266

نایب رئیس مجلس گفت: هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند چیزی را لغو کند، بلکه باید نظراتش را به شورای نگهبان ارائه دهد.

نیکزاد: مجمع نمی‌تواند مصوبات مجلس را لغو کند

 محسن زنگنه در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: یکی از بهترین قانون‌هایی که مجلس یازدهم به تصویب رساند، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس در ابتدا چند ایراد گرفت که ما همه آن ایرادات را برطرف کردیم.

وی افزود: متأسفانه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام چند ایراد به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گرفته است و در جلسه‌ای که این موضوع را بررسی کردند، هیچ یک از اعضای کمیسیون جهش تولید مجلس دعوت نشده بود در حالی که ما با ید نقطه نظرات خود را در این باره بیان می‌کردیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: امروز سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون مذکور را مغایر با سیاست‌های کلی دانسته است. تقاضای بنده آن است که وظایف و اختیارات هیئت عالی نظارت مجمع به گونه‌ای تدبیر شود که جایگاه مجلس و شورای نگهبان خدشه‌دار نشود چراکه از ابتدای امسال مجلس چند مصوبه خوب داشته که با سد هیئت عالی نظارت مجمع مواجه شده است.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند خودش چیزی را لغو کند، بلکه باید نظرات خود را به شورای نگهبان بدهد و شورای نگهبان باید آن موارد را به مجلس ارائه کند تا رسیدگی شود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها