کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم خود را درباره ارز ۴۲۰۰ گرفت

کد خبر: 1132623

رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه رویکرد عمومی مجلس همراهی با دولت و پرداخت یارانه ریالی است، گفت: مجلس در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را برای مدیریت ارز ترجیحی دراختیار دولت قرار خواهد داد.

کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم خود را درباره ارز ۴۲۰۰ گرفت

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس کمیته هدفمندی یارانه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401  در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت ارز 4200 تومانی گفت: بحث ارز ترجیحی هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است اما به نظر بنده می‌توان گفت رویکرد عمومی مجلس همراهی با دولت و پرداخت یارانه ریالی است.

وی افزود: گزارش و نتیجه بررسی کمیسیون نیز تغییر پیدا نکرده است و به همان شکل قبلی به صحن خواهد رفت. در کمیسیون تلفیق ابغای ارز ترجیحی رای نیاورد و قرار بر این شد که معادل ریالی 9 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار گیرد و خود دولت اقدامات بعدی را مدیریت کند.

میرتاج الدینی گفت: معادل ریالی 9 میلیارد دلار به همراه یارانه‌هایی که در تبصره 14 در نظر گرفته شده بود، در مجموع به 250 هزار میلیارد تومان می‌رسد و ما این رقم را در اختیار دولت قرار می‌دهیم تا کالاهایی که مشمول ارز ترجیحی بود (شامل گندم، دارو، روغن و کالاهای  اساسی) را مدیریت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مدیریت به شکل گذشته که ارز ترجیحی تخصیص پیدا می‌کرد نیست بلکه به به گونه‌ای است که رانت و سوء استفاده صورت نگیرد. در حال حاضر تبصره‌های بودجه در مجلس بررسی می‌شود و پس از اتمام تبصره بحث ارز ترجیحی در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت./تسنیم

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها