واکنش خطیب زاده به تهدید همتای آمریکایی

کد خبر: 1132990

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که تهدید کرده بود در صورت سختگیری تهران، واشنگتن آماده کنار کشیدن از مذاکرات است، گفت: آمریکا سالهاست که از برجام کنار کشیده است.

واکنش خطیب زاده به تهدید همتای آمریکایی

در پیام توییتری سعید خطیب‌زاده که بامداد سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: آمریکا سالهاست که از برجام "کنار کشیده" است. از این رو است که باید اطمینان یابیم که این اتفاق دیگر تکرار‌ نمی‌شود.

وی افزود: همه کشورها برای خود «گزینه‌های جایگزین» دارند، هرچند که توخالی بودن گزینه جایگزین آمریکا پیش از این ثابت شده است. درشت‌گویی و بلوف‌زنی نتیجه نداشته و نخواهد داشت. این اتخاذ تصمیم است که نتیجه می‌دهد.‌

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: اگر کاخ سفید تصمیمش را بگیرد، توافق کاملا در دسترس است. ایران برای توافق آماده است، اما تا ابد منتظر نمی‌ماند.

به نظر می‌رسد، اظهارات ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با توییت‌های مذاکره‌کنندگان ارشد فرانسه و انگلیس و برخی گزارش‌های منتشرشده در روزهای اخیر در رسانه‌های غربی همگی در چارچوب یک خط رسانه‌ای هماهنگ منتشر شده‌اند و هدف آنها این است که ایران را عنوان مقصر عدم توافق احتمالی معرفی کند.

آنها در واکنش به پایداری ایران در خواسته‌های به حق خود تهدید به ترک مذاکره می‌کنند تا اگر توافق حاصل شد ادعا کنند ایران تحت فشار عقب نشسته است و اگر هم توافق نشد عنوان کنند که ایران عامل شکست بوده است حال آن که هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات مواضعی واقع‌بینانه و سازنده داشته است.

این در حالی است که مقامات ارشد کشور در روزهای اخیر بارها بر این واقعیت تاکید کرده اند که اکنون دستیابی به توافق تنها با اتخاذ چند تصمیم سیاسی مشخص از سوی طرف‌های غربی ممکن خواهد بود./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها