حسن بیگی: مدافعان امروز اوکراین، طرفدار آمریکا هستند

کد خبر: 1133106

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه در یمن شاهد کشتار کودکان و مردم عادی هستیم، گفت: اگر واقعاً حقوق بشر برای عده ای مهم است باید نسبت به این جنایات هم واکنش نشان دهند.

حسن بیگی: مدافعان امروز اوکراین، طرفدار آمریکا هستند

ابوالفضل حسن بیگی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد علت محکوم کردن عملیات روسیه  توسط غربگرایان و سکوت در قبال کشتار 8 ساله مردم یمن گفت: در طول تاریخ، ابرقدرت ها همواره از دو ابزار استفاده کرده اند، ابزار اول قدرت نظامی و ابزار دوم  تطمیع عناصرشان در سایر کشورهاست به همین جهت شاهد هستیم در جریان جنگ جهانی اول و دوم آلمان، متفقین و متحدین دارای ابزار تبلیغاتی وسیعی بودند.

وی افزود: آمریکایی ها طی 30 سالی که در خاورمیانه حضور داشتنند در عراق و افغانستان و... جنایت های زیادی انجام دادند اما عناصری که همواره از ناحیه آمریکا و کشورهای غربی تطمیع می شوند ضمن سکوت، تلاش می کنند تا در تبلیغاتشان برای جنایت های آمریکا جنبه قانونی قائل شوند. تقریبا 8 سال است که عربستان در یمن انسان های بیگناه را می کشد ولی هیچ اعتراضی از جانب برخی صورت نگرفت.

حسن بیگی در تشریح شرایط پیش آمده بین اوکراین و روسیه اضافه کرد: برای بررسی مسائل امروز اوکراین، باید تاریخ را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داد. پس از فروپاشی شوروی غربی ها تعهد دادند که به روسیه نزدیک نشوند، به همین دلیل اوکراین با حمایت آمریکا و روسیه خلع سلاح اتمی شد.

وی افزود: اقدامات اخیر آمریکا موجبات نگرانی روسیه را فراهم آورده است چراکه استقرار نیروهای آمریکا در مرزهای روسیه به آنها اجازه می دهد تا اقداماتی را به نام اوکراین و قزاقستان علیه روسیه انجام دهند در همین راستا روسیه طی دهه گذشته هشدارهایی را به طرف غربی داد که مورد توجه قرار نگرفت. به همین دلیل است که ما اعتقاد داریم مدافعان امروز اوکراین، در حقیقت طرفدار آمریکا هستند و تطمیع شده اند.

نماینده ادوار مجلس ضمن بیان این نکته که طرفداران غرب باید به خودشان بیایند و اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند، تشریح کرد: باید نگاه خود را عوض کنند و جنایات آمریکا در عراق، افغانستان و حتی جنگ بین ایران و عراق را ببینند، صدام به خاطر حمایت ها آمریکا بود که جرات کرد به ایران حمله کند.

حسن بیگی گفت: آمریکا طی جنگ هایی که در خاورمیانه ایجاد کرد بیش از یک میلیون انسان را از بین برد، رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از مردم غزه را کشت، در یمن شاهد کشتار کودکان و مردم عادی هستیم. اگر واقعا حقوق بشر برای عده ای مهم است باید نسبت به این جنایات هم واکنش نشان دهند.

وی در پایان تاکید کرد: از نظرما در هیچ نقطه ای از دنیا نباید به مردم عادی آسیبی برسد در حالی که نگاه گزینشی عده ای نشان دهنده سرسپردگی آنان است و به نوعی می شود گفت که اهداف پنهان خودشان را آشکار می کنند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها