بازگشت اجازه دولت برای فروش نفت به اشخاص به کمیسیون تلفیق

کد خبر: 1133234

نمایندگان مجلس در بررسی های بودجه ای امروز خود بند مربوط به اجازه دولت برای فروش نفت به اشخاص را به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.

بازگشت اجازه دولت برای فروش نفت به اشخاص به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس در بررسی بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در بررسی بند «ز» تبصره ۱۹ تصمیم گرفتند این بند و جزء ۱ و ۲ آن به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بازگردد.

در بند ز آمده است:

به منظور اجرای تکالیف این قانون و در صورت درخواست دستگاه های اجرایی دارای اعتبار از محل مصارف عمومی دولت صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و همچنین اجرای ماده (۹۰) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی، به دولت اجازه داده می شود:

۱- از طریق شرکت ملی نفت ایران نسبت به فروش نفت خام و میعانات گازی صادرات به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی و صرفا پس از تأیید اشخاص توسط وزارت نفت و براساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران و در سقف منابع بند (ب) تبصره (۱) این قانون اقدام نماید.

۲- از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به واگذاری سهام و سهم الشر که متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستگی کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در سقف منابع ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۱ و ۳۱۰۵۰۲ اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر وزارتخانه های ذی ربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها