علی‌اف: قره باغ را به بهشت روی زمین مبدل می‌کنم

کد خبر: 1133808

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از ساخت و سازهای گسترده در مناطق آزاد شده از اشغال ارمنستان خبر داد.

علی‌اف: قره باغ را به بهشت روی زمین مبدل می‌کنم

 رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه  از آباد سازی به نحو عالی مناطق آزاد شده در جریان نبرد با ارمنستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشت:«مناطق آزاد شده  را احیا خواهیم کرد. همانطور که گفتم ما در "قره باغ" و "زنگزور" بهشت روی زمین خواهیم ساخت. ما این کار را به هر قیمتی انجام خواهیم داد. با این حال، بی تفاوتی سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های کمک کننده و بنیادهای بزرگ کاملا غیرقابل قبول است.»

وی ادامه داد: «ما امیدواریم که سازمان ملل از طریق نهادها و کانال‌های ارتباطی خود از ما حمایت کند که این پیام مهم را منتقل می‌کند که آذربایجان نیاز به حمایت دارد.»

این در حالی است که  ارمنستان مخالفت خود را با توسعه مسیر زنگزور و عبور آن از خاک ارمنستان بیان کرده است.  «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را به ممانعت از گشایش خطوط حمل و نقل بین دو کشور متهم کرد.

نخست وزیر ارمنستان در این باره گفت، تلاش رئیس جمهور  آذربایجان برای وجه تشابه بین افتتاح مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای و کریدور لاچین هیچ ارتباطی با مذاکرات انجام شده و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز ندارد و برای ارمنستان غیرقابل قبول است. 

وی اخیرا نیز در جریان یک نشست خبری برخط «ادعاهای ارضی» جمهوری آذربایجان درباره «دالان زنگه‌زور» را به شدت محکوم کرد و گفت که باکو سیاست تجاوز مستمر به قلمرو ارمنستان را در پیش گرفته است و این مسئله باید در جامعه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

پاشینیان درباره ادعاهای ارضی جمهوری آذربایجان گفت:  آذربایجان ظاهراً ادعاهای ارضی درباره قلمرو ارمنستان مطرح می‌کند. "دالان زنگه‌زور» یعنی چی؟ "زنگه‌زور شرقی" یعنی چی؟ چه کسی این اصطلاحات را ابداع کرده است و معنی آن چیست؟»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها