در دیدار امیرعبداللهیان مدیرکل آژانس چه گذشت؟/امیرعبداللهیان هشدار داد

کد خبر: 1133816

وزیر امور خارجه در دیدار گروسی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی، توجه مدیرکل را نسبت به سوءاستفاده این رژیم از سازوکارهای آژانس جلب کرد.

در دیدار امیرعبداللهیان مدیرکل آژانس چه گذشت؟/امیرعبداللهیان هشدار داد

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که به منظور انجام گفتگوهای فنی با مسئولان سازمان انرژی اتمی به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (شنبه) ۱۴ آذر ۱۴۰۰ با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه در این ملاقات ضمن اشاره به ضرورت رویکرد مستقل، حرفه ای و بیطرفانه آژانس، بر اهمیت تقویت روابط و همکاری های آژانس با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های فراتر از مباحث نظارتی و بازرسی و از جمله حمایت از صنعت هسته ای صلح آمیز ایران تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم شود. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی، توجه مدیرکل را نسبت به هرگونه سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از سازوکارهای آژانس جلب کرد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد در سفر مدیرکل آژانس، اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود. 

رافائل گروسی نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی و حرفه‌ای بر تقویت روابط و همکاری ها و یافتن راه حل های خلاقانه تاکید کرد. 

وی همچنین بر آمادگی آژانس برای حمایت از پروژه های مشترک در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید و دیدار خود از کشورمان را نشانه‌ای از اراده برای گفتگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

طرفین در این ملاقات روند همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی را مثبت و موفق خواندند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها