اسلامی: ایجاد شکاف بین مردم ابزارهای دشمن برای برهم زدن آرامش جامعه است

کد خبر: 1134588

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایجاد شکاف بین مردم خواسته دشمن بوده و از ابزارهای برهم زدن آرامش جامعه است.

اسلامی: ایجاد شکاف بین مردم ابزارهای دشمن برای برهم زدن آرامش جامعه است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایجاد شکاف بین مردم خواسته دشمن بوده و از ابزارهای برهم زدن آرامش جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، به همت امور ایثارگران سازمان و همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، آیین تجلیل از ایثارگران و جانبازان صنعت هسته ای کشور با حضور محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی، مشاور رییس سازمان در امور ایثار گران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج صنعت هسته ای، در سالن شهید شهریاری این سازمان برگزار شد.

معاون رییس جمهور در ابتدای مراسم ایام با سعادت میلاد اختران تابناک آسمان امامت و ولایت را به ملت ایران، خانواده انرژی اتمی و جانبازان سرافراز و پرافتخار این مرز و بوم تبریک گفت و از فعالیت های امور ایثارگران سازمان و تحولات حاصل از تلاش های این مجموعه تقدیر کرد.

اسلامی خطاب به جانبازان حاضر تاکید کرد: موضوع خیلی مهم این است که هیچ یک از شما برای ما به ازاء به جبهه نرفتید. هیچ وعده ای کسی نمی داد و هیچ سلسله مراتب و درجه ای مطرح نبود. شایستگی ها بر اساس فهم و توان و قدرت حضور افراد بود که با لبیک گویی به ندای حضرت امام (ره) و برای دفاع از کیان اسلام رفتید. شهداء، جانبازان و رزمندگان ما جانشان را برای دفاع از اسلام تقدیم کردند. چه آنها که رفتند، چه آنها که هستند. آنچه که پاسخ و لبیک به ندای ولی امر مسلمین را متبلور می کند، ایمان و جوهره وجودی است که آن مکتب بزرگ ایثار و شهادت و مکتب جهاد را در کشورمان معرفی کرده و ماندگار شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که می فرماید؛ دفاع مقدس یک مدرسه و مکتب است که باید برای همیشه تاثیرگذار بماند، گفت: اطلاع دادند برخی جانبازان بازنشست می شوند و می روند. اگر شما بازنشست بشوید و بروید، معنایش این نیست که باید این فرهنگ را با خودتان ببرید. همه ما باید اینقدر هنر داشته باشیم که بتوانیم این موضوع مهم را در سازمان به عنوان یک فرهنگ سازمانی پیاده کنیم. معاونت توسعه مدیریت و منابع، امور ایثارگران، دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی و بسیج این وظیفه را توامان دارند که فرهنگ ایثار و شهادت را در صنعت هسته‌ای کشور نهادینه کنند. نهادینه کردن این فرهنگ نیاز به ممارست و کار دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: خیلی متاسف و دل آزرده می شوم که برخی تصور می کنند جانبازان و خانواده معظم شهداء دنبال امتیاز هستند و برای خودشان تلاش می کنند. اینطوری متاسفانه ارزش ها را زیر سوال می برند و قلب واقعیت می کنند. این آفت بزرگی است که به جان جامعه افتاده است. نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. در سازمان انرژی اتمی باید به سهم خودمان به این موضوع می پرداختیم و بپردازیم. جایی که یک بسیجی و ایثارگر حضور دارد باید با جایی که حضور ندارد متفاوت باشد. جایی که تعهدی به فرهنگ ایثارگری باشد، برای بیت‌المال ارزش قائل می شوند. اجازه داده نمی شود سوء استفاده کنند و وظیفه شان را به شایستگی انجام می دهند. اینها تبلور عینی خیلی ساده و قابل رویت سریع ایثارگری است.  

وی افزود: مهمتر از مساله فوق این است که این فرهنگ از این شخص عبور کند و درون خانه و خانواده برود. جمع این خانواده ها در جامعه اثر بگذارند و جامعه ما جامعه ای باشد که برای تعالی و عزت اسلام که به قول امام (ره) کیان اسلام است، بتواند کشور را به یک کشور مقتدر، پیشرو و پیشتاز تبدیل کند. خدا را شکر که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می کنیم. ما به چشم خود قبل و پس از انقلاب را دیدیم. نه اینکه شنیده یا خوانده باشیم انسان نباید تاریخ را فراموش کند.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تاکید بر اینکه جنگ و دفاع مقدس تمام نشده است، گفت: نباید غفلت کنیم و فکر کنیم جنگ تمام شده است مرزهای حق و باطل با هم ترکیب شده است و در مردم ایجاد شکاف می کند. امروز تشخیص هم سخت می شود، ایجاد شکاف بین مردم خواسته دشمن است و جزو ابزارهای پیشبرد برنامه هایی است که جامعه را بهم می ریزد. می خواهند جامعه را چند قطبی کنند و مردم را  مقابل هم قرار بدهند و به نظام بدبین کنند.

 اسلامی تصریح کرد: در این روز باید میثاق ببندیم و از خدای متعال بخواهیم از حضرت ابوالفضل العباس (ع) علمدار کربلا، که امروز روز میلاد با سعادتش است مدد بجوییم تا خداوند به ملت ایران، به همه ما و ذریه ما این توفیق را بدهد که بتوانیم درک عمیق تر و صبر بیشتری داشته باشیم. ثابت قدم باشیم و تا آخر بایستیم؛ این تا آخر ایستادن مهم است. هزاران نا ملایمات و مصیبت وجود دارد، اما باید تا آخر ایستاد.

 در این مراسم که با قرائت قرآن کریم توسط قاری بین المللی آغاز شد؛ سید هادی محمدی، مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی در امور ایثارگران با ارائه توضیحاتی درباره آمار جانبازان شاغل در سازمان گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی امکان دعوت از تمامی جانبازان صنعت هسته‌ای میسر نبود و انشاالله خانواده جانبازان و ایثارگران صنعت هسته ای تمام توان خود را در مسیر اعتلای این صنعت معطوف خواهند کرد. در ادامه مسوولان و مدعوین حاضر، در فضایی صمیمی به ارائه نقطه نظرات و دغدغه های حرفه ای و شغلی در حوزه های سازمانی پرداختند.

در پایان این نشست نیز مهندس اسلامی دستور برگزاری جلسه و پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی ایثارگران و جانبازان را صادر نمود و لوحی به رسم تقدیر از تلاش های این عزیزان به جانبازان حاضر در رویداد اهداء شد.   /ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها