نماینده مجلس: باید اقتصاد ملی را از نفت جدا کنیم

کد خبر: 1137416

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ ایرادات زیادی داشت اما فرصت برای رسیدگی و بررسی پیشنهادات نمایندگان فراهم نشد، پیشنهاداتی که می‌توانستند راهکاری برای حل مشکلات باشند.

نماینده مجلس: باید اقتصاد ملی را از نفت جدا کنیم

فتح‌الله توسلی  در رابطه با بسته شدن پرونده بودجه و تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت مردم، گفت: همه تلاش دولت و مجلس بر این بود که بودجه‌ای که تصویب می‌کنیم تورمی نباشد، نگاه ویژه به اقشار و دهک‌های پایین جامعه داشته باشد و آنها را ببیند و همچنین در راستای آغاز به کار پروژه‌های مهم یا تکمیل آنها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که آنچه در بودجه ۱۴۰۱ آمده ایرادات زیادی داشت؛ فرصت برای رسیدگی به آنها و بررسی پیشنهادات نمایندگان فراهم نشد. بسیاری از این پیشنهادات راهکاری برای حل مشکلات بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده همه چیز به «اگرها» بستگی دارد. برای آنکه نتیجه خوبی از نظر اقتصادی در سال جدید رقم بزنیم باید خوب عمل کنیم، تلاش خود را افزایش دهیم، به درستی منابع را مدیریت کنیم، احکام دیده شده در بودجه را به درستی اجرا کنیم، آسیب‌شناسی دقیق از مشکلات بودجه سال آینده انجام دهیم، در حوزه تجارت خارجی تلاش خود را افزایش دهیم تا ارز مورد نیاز کشور تامین شود و همچنین کشاورزی و توسعه روستایی را محور توسعه ملی قرار دهیم.

توسلی تاکید کرد: اما مهم‌تر از همه چیز آن است که بدون شعار دادن، به خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر جدا کردن اقتصاد ملی از نفت عمل کنیم و اگر از خودمان برای ملت و منافع کشور بگذریم، حتما اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس تا چه حدی در رفع ایرادات بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موفق بود؟ گفت: بودجه‌ای که به تصویب مجلس رسیده ایراداتی داشت چرا که فرصت کافی نبود، اما در عمل مشخص خواهد شد که این بودجه چه ایراداتی دارد. با همه اینها، مجلس موفق شد بخشی از ایرادات بودجه را مرتفع کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی دارد تا ایراداتی که دولت در میدان عمل با آنها مواجه می‌شود را از طریق استفساریه و سایر مسیرها جبران کند؛ اعتقاد ما بر این است که می‌شد بهتر از اینها بودجه بسته شود.

توسلی اظهار داشت: در عین حال می‌دانیم که رسیدگی به پیشنهادهایی که از سوی نمایندگان ارائه شد، کار راحتی نبود. اما نمایندگان از جمله خود من تلاش زیادی برای ارائه این پیشنهادات کردند اما فرصت بررسی آنها محقق نشد. امید است با تلاش مضاعف بتوانیم سال ۱۴۰۱ اقتصاد بهتری را برای مردم رقم بزنیم./ منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها