در گفتگو با فردا مطرح شد؛

با اوضاع آشفته‌ای در اقتصاد مواجهیم/ قیمت‌ها بی‌دلیل بالا می‌روند

کد خبر: 1137790

فعال سیاسی گفت: قیمت ها وقتی افزایش پیدا کنند، چسبندگی دارند و حتی اگر عوامل افزایش قیمت نیز برطرف شوند، همچنان آن قیمت ها در جای خود باقی می مانند.

با اوضاع آشفته‌ای در اقتصاد مواجهیم/ قیمت‌ها بی‌دلیل بالا می‌روند

گروه سیاسی فردا: 8 ماه از روی کارآمدن دولت سیزدهم گذشت و حالا مردم انتظار دارند کم کم آثار و نتایج تصمیمات اقتصادی دولت را لمس کنند.

علی صوفی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره وضعیت اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت، چشم دولت است اگر بخواهیم کارآمدی در دولت را ارزیابی کنیم، باید این شاخصه را در تیم اقتصادی دولت جستجو کنیم و ببنیم که این تیم اقتصادی برای مهار تورم، معیشت و اشتغال چه برنامه ای دارد.

وی افزود: امروز شواهد و قرائن نشان می دهد که در امور اقتصادی کشور یک هرج و مرجی حاکم است. یعنی از این وضعی بلبشو تر ندیده ایم. هیچ قیمتی در حال کنترل نیست. قیمت ها به شکل افسارگسیخته در همه سطوح کالا و خدمات بالا می رود. هر جایی را ببنیم، مشاهده می کنیم که قیمت ها بدون هیچ دلیلی روز به روز افزایش پیدا می کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: دولت سیزدهم حتی در 8 ماه گذشته نتوانسته قیمت ها را تثبیت کند. آقای رئیسی زمان انتخابات گفت قیمت ارز را به 10 هزار تومان کاهش می دهد اما دیدیم که قیمت دلار تا 30 هزار تومان هم بالا رفت و به نسبت قیمت نیز افزایش یافت.

وی افزود: قیمت ها وقتی افزایش پیدا کنند، چسبندگی دارند و حتی اگر عوامل افزایش قیمت نیز برطرف شوند، همچنان آن قیمت ها در جای خود باقی می مانند. یعنی این طور نیست وقتی دلار به 25 هزار تومان برگشت به همان نسبت قیمت ها نیز پایین بیاید.

علی صوفی گفت: با اوضاع آشفته‌ای در حوزه اقتصادی مواجه هستیم. در این آشفته بازار هر تغییری در ترکیب دولت به این آشفتگی دامن خواهد زد، نه آنکه بخواهد از این آشفتگی کم کند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها