رضایی: مناطق آزاد اقتصادی باید فلسفه واقعی خود را پید اکنند

کد خبر: 1138141

معاون رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد اقتصادی باید فلسفه واقعی خود را از بُعد فعالیت‌ها و قوانین و مقررات، پیدا کنند.

رضایی: مناطق آزاد اقتصادی باید فلسفه واقعی خود را پید اکنند

محسن رضایی در جلسه ستاد اقتصادی استان خوزستان که امروز (۱۱فروردین‌ماه) برگزار شد، با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ به دست مردم صورت گرفت و اکنون نیز نباید مردم تماشاچی شوند؛ دولت باید از مردم حمایت کند و این مردم و شما مسئولین هستید که باید خطوط را بشکنید و موانع را برطرف کنید.

وی افزود: مرحله بعد این است که ریل‌گذاری جدیدی در اقتصاد ایران صورت گیرد. مشکل این ریل‌گذاری این است که چون با کارهای گسترده زیادی مواجه است، با یک تعارض مواجه‌ایم و باید از یک طرف مشکلات روزمره را حل کنیم و از طرفی باید آرام آرام ریل‌های اقتصادی را درست کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بخشی از تغییر ریل، مربوط به مشکلاتی است که وجود دارد. نه تنها برای آبادان و خرمشهر چندین دستگاه تصمیم‌گیری می‌کنند بلکه طبق مطالعه صورت گرفته، برای یک روستا نیز حدود ۱۷ دستگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: نظام اقتصادی کشور، بخشی است و منطقه‌ای و محلی نیست زیرا حمکروایی اقتصادی به صورت بخش بخش از بالا تا پایین می‌آید لذا در هر نقطه که این‌ها باید هماهنگ باشند، هماهنگی نیست. بنابراین اولین حرکتی که باید در کشور صورت گیرد این است که حکمروایی اقتصادی، یکپارچه شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: مناطق آزاد اقتصادی باید فلسفه واقعی خود را از بُعد فعالیت‌ها و قوانین و مقررات، پیدا کنند.

وی افزود: ما مناطق آزاد اقتصادی را برای تکمیل اقتصاد ملی می‌خواهیم؛ یعنی مساله صادرات‌محوری  و واردات تکنولوژی مهم است و بنابراین فلسفه فعالیت اقتصادی مناطق آزاد و اختیارات آن‌ها باید درست شوند.  

وی بیان کرد: نتیجه تفکیک اختیارات منطقه آزاد و بخش‌های حاکمیتی در جلسه کارگروهی که رئیس جمهور تشکیل داده، در ستاد اقتصادی و هیات دولت می‌آید و تصویب می‌شود.

رضایی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور کارآفرینان در صحنه گفت: در کجای تاریخ ایران یک خانواده چهار فرزند عزیز خود را تقدیم می‌کند؟ در کجای تاریخ اسلام یک ملت بلند می‌شود و سرمایه‌گذاری عظیم انجام می‌دهد؟ مساله امنیت، دفاع و سیاست حل شده است. امروز هر کسی در مقابل ملت ایران بایستد، عقب می‌رود. از نظر اقتدار و امنیت این را به دست آورده‌ایم اما در مساله اقتصاد در اول راه هستیم و باید یک قیام اقتصادی صورت گیرد.

وی افزود: از کارآفرینان که لباس سربازی و جنگ را به تن کرده‌اند انتظار داریم خیلی مصمم به صحنه بیایند. این دولت مصمم است که شما را به عنوان فرماندهان جنگ اقتصادی ببیند و از شما حمایت کند، شما نیز با همه توان در صحنه باشید./منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها