«فردا» گزارش می‌دهد

لاریجانی برمی‌گردد؟

کد خبر: 1138909

برخی رسانه‌ها و چهره‌های نزدیک به لاریجانی این روزها فعال شده و گمانه تمایل او برای بازگشت به مجلس را مطرح می‌کنند. اقدام یا اظهارنظری از لاریجانی اما در کار نیست تا این گمانه را تقویت کند.

لاریجانی برمی‌گردد؟

گروه سیاست نامه نیوز - علی لاریجای از جمله چهره‌های سیاسی شاخصی است که سال‌ها در جایگاه‌های مختلف حضور داشته و سیاست‌ورزی کرده است. از وزارت ارشاد و صداسیما گرفته تا مجلس و حالا که عملا به حاشیه رفته است. 

علی لاریجانی در چند سال گذشته و مشخصا بعد از آنکه از مجلس خارج شد، بارها خبرساز شده. یک بار وقتی عطای مجلس را به لقایش بخشید چون بسیاری معتقد بودند که او با توجه به سبد رای خود و عملکردش می‌دانسته که امکان ادامه کار در مجلس را نخواهد یافت. بار دیگر وقتی عزم ریاست جمهوری کرد و بعد هم که تایید صلاحیت نشد. ماجراها و حواشی این رد صلاحیت و انتشار عللش هم هنوز فراموش نشده و نیازی به ذکر آن نیست. حالا اما بحث از بازگشت لاریجانی است! با وجود اینکه لاریجانی در این مدت مسئولیتی‌هایی که داشت مثل پیگیری تفاهم همکاری با چین را نیز واگذار کرد و عملا به حاشیه رفت، و به رغم اینکه شخصا حرفی درباره تصمیمات سیاسی‌اش چیزی نگفته و سراغ درس و دانشگاه رفته؛ برخی چهره‌ها و رسانه‌های همسو با وی اصرار دارند که وی بنای برگشت دارد. مثلا «نامه نیوز» تیتر زده بود «عارف نه، لاریجانی می‌آید» و به نقل از نقوی حسینی نوشته بود: «تقریبا در بین عامه مردم نیز نوعی بازگشت به آقای لاریجانی را شاهد هستیم. مردم آقای لاریجانی را فردی منطقی و توانمند می شناسند که می توانند منشأ تحولاتی در کشور باشد.» گزارش مورد بحث البته سند و مصداقی برای این تقویت این گمانه ارائه نکرده بود. 

منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس سابق مجلس اما در گفت‌وگویی با سایت خبر سراسری گفت که «لاریجانی مشغول جمع‌آوری مانیفست حکمرانی است». او با اشاره به اینکه «سال 1400سال شیرینی برای دکتر لاریجانی نبود بخصوص در حوزه انتخابات» گفته : « آقای لاریجانی در حال مطرح کردن این مسائل است یعنی مثلا ابن سینا حکومت را چگونه تعریف می کند.من نمی گویم آقای لاریجانی برای مدل حاکمیتی فکر و اندیشه ندارد ایشان افکار و اندیشه ها را بررسی می کند و نظرات خود را بعدا ارائه می‌کند.»

درباره اینکه در پس فکر و اندیشه‌های لاریجانی درباره حکومت چیست و چه مدلی را برای اداره کشور در ذهن دارد یا اینکه خودش می‌خواهد در این اداره نقشی داشته باشد و مهم‌تر اینکه چقدر در این زمینه ظرفیت دارد و ... همه بعدا مشخص خواهد شد. بالاخره اینجا ایران است و تا چند روز و حتی چند ساعت مانده به انتخابات چیزی معلوم نیست، چه برسد به حالا که تا انتخابات مجلس بیش از یک سال مانده و حرف از لاریجانی است که عادت به از پیش حرف زدن و زمینه سازی برای اقداماتش ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها