ابوالفضل ابوترابی: در کشور ما مردم در فضای مجازی بی‌پناه هستند

کد خبر: 1139627

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه ده‌ها هزار میلیارد تومان به صورت قمار در سایه فقدان قانون در فضای مجازی از کشور خارج شده، گفت: در اکثر کشورها فضای مجازی مرز و مرزبان دارد، اما در کشور ما مردم در فضای مجازی بی‌پناه هستند.

ابوالفضل ابوترابی: در کشور ما مردم در فضای مجازی بی‌پناه هستند

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: فضای مجازی در اکثر کشورها دارای قانون و ضابطه و مرز و مرزبان است، اما متأسفانه در کشور ما این گونه نیست و مردم ما در فضای مجازی بی‌پناه هستند.

وی افزود: با توجه به گستره فضای مجازی این حوزه نیز باید مثل فضای حقیقی دارای قانون، مرز و مرزبان باشد و نباید کار به حال خود یله و رها شده باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما جزو کشورهایی هستیم که فضای مجازی کشورمان هیچ ضابطه، قانون، مرز و مرزبانی ندارد و در سایه فقدان این قانون و مرز ده‌ها هزار میلیارد تومان به صورت قمار از کشور خارج شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: امروز بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی و امور دیگر بخش‌ها در کشور ما در فضای مجازی انجام می‌شود و این مسأله ضرورت قانونمند کردن فضای مجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از پیش به ما گوشزد می‌کند.

وی افزود: قانونمند کردن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت علیه مردم نیست، بلکه فضای مجازی نیز باید مانند فضای حقیقی دارای قانون و ضابطه باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: طرح مجلس برای حمایت از کاربران در فضای مجازی هم همین مسأله را‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنند و به دنبال صیانت از حقوق مردم و ایجاد جوی و آرام و امن برای من در فضای مجازی است./منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها