پاسخ وزیر راه به نمایندگان/ارسال پیامک مالیاتی برای واحد مسکونی خالی

کد خبر: 1140567

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم که از تعداد کمی نیز مالیات اخذ شده است.

پاسخ وزیر راه به نمایندگان/ارسال پیامک مالیاتی برای واحد مسکونی خالی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم پس از حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جهت پاسخ به سوالات نمایندگان، گفت: امروز برخی از نمایندگان مجلس سوالاتی را در خصوص حمل و نقل، وضعیت نامناسب جاده‌ها مطرح کردند که عمده آنها به کمبود اعتبارات و مسائل بودجه مربوط می‌شود و مقرر شد پیگیری لازم انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و ارائه توضیحات در خصوص وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصریح کرد: طبق سامانه املاک و اسکان که مدتی پیش ساماندهی شد، آمار خانوارهای ایرانی 65 میلیون نفر بوده که وضعیت سکونت تعداد زیادی از آنها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برای خانه‌های خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم تا وضعیت سکونتی خودشان را تعیین تکلیف کنند، تاکید کرد: در صورتی که خانه آنها خالی نبوده باید سامانه املاک و اسکان اصلاح کنند. البته تعدادی از مالکان وضعیت خودشان را اصلاح کرده و برای تعداد زیادی از مالکان نیز قبض مالیاتی صادر کردیم.

پاسخ وزیر راه به سوالات نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت نامناسب راه‌ها

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوع خود برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در خصوص وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی و روستایی خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح نشست روز سه شنبه ( 23 فروردین ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: عموم سوالات نمایندگان حول محور مشکلات راه‌های مواصلاتی و روستایی در حوزه های انتخابیه خود بود که به دلیل وضعیت نامناسب آنها همواره شاهد تصادفات جاده و فوت هموطنانمان هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوال آقای محمود احمدی بیغش در خصوص  ۲۷ کیلومتر از مسیر توره به بروجرد باقی مانده از مسیر حد فاصل تهران تا بندر امام خمینی (ره) بود که به دلیل بار ترافیکی بالا، تعداد تصادفات نیز بسیار زیاد است. وزیر راه ضمن ارائه توضیحات برای تکمیل هرچه سریع‌تر این محدوده تا پایان سال قول مساعد داد.

وی ادامه داد: همچنین سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز نیز سوالاتی را در خصوص مشکلات راه حوزه انتخابیه خود مطرح کرد، به گفته وی بسیاری از راه های روستایی در اثر وقوع سیل در سال 98 تخریب شدند که هنوز ترمیم و بازسازی نشدند. از طرفی به گفته وی ساخت پل عنافچه در  باوی که باعث اتصال روستای عنافچه به مرکز این شهرستان می‌شود به دلیل تامین نشدن اعتبار رها شده و  همچنین جاده خرمشهر به اهواز به دلیل پر ترافیک، دو طرفه و نا ایمن بودن سالانه موجب وقوع تصادفات گسترده و تلفات جانی می‌‎شود که باید هر چه سریع تر 4 بانده و تعریض شود.

ایری عنوان کرد: وزیر راه نیز وضعیت نامناسب راه های استان خوزستان را تایید کرده و معتقد است برای مناسب سازی راه‌های این استان در گام اول به 5 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که در بودجه تنها 9 میلیارد تومان پیش بینی شده است لذا باید برای تامین اعتبارات چاره ای اندیشده شود؛ وزیر در نهایت قول داد تا به این موارد رسیدگی کرده و ضمن تامین اعتبارات لازم نسبت به تعریض و ایمن سازی محور مواصلاتی اهواز – خرمشهر اقدام کند.

ایری تاکید کرد: در ادامه جلسه محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس نیز سوالاتی را در خصوص توزیع ناعادلانه اعتبارات راهها در استان ها و لزوم اولویت بندی پروژه های عمرانی و رفع تبعیض در اختصاص اعتبارات، افزایش تلفات جاده‌ای ودر اثر بی‌توجهی به راه‌ها و اصلاح نقاط حادثه خیز و عدم توجه به توسعه حمل و نقل ریلی کشور و ترانزیت کالا مطرح کرد و وزیر نیز توضیحاتی ارائه کرد که در نهایت نماینده مردم سپیدان در مجلس از توضیحات وزیر قانع نشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: طبق گفته وزیر راه وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی کشور به هیچ عنوان مناسب نبوده و علی رغم نیاز به بیش از  هزار لوکوموتیو  تنها 500 دستگاه در اختیار داریم که عمده آنها فرسوده هستند. همچنین وضعیت ناوگان هوایی کشور نیز بسیار بحرانی بوده و بسیاری از هواپیما‌ها عمر مفید خود را گذرانده و فرسوده هستند و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم نسبت به بهبود این وضعیت اقدام بسیاری خوبی برای نوسازی ناوگان های حمل و نقلی کشور انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ادامه جلسه نیز حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس سوالی را در خصوص وضعیت جاده‌های حوزه انتخابیه خود مطرح کرده و از توضیحات وزیر نیز قانع شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: همچنین آقای پاک مهر نماینده مردم  بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس نیز سوالی را در خصوص وضعیت نامناسب راه های حوزه انتخابیه خود مطرح کرد. به گفته آقای پاک مهر 3 روستای در حوزه انتخابیه وی هیچ گونه راه مناسب برای دسترسی ندارند و مردم آن مناطق با مشکلات زیادی رو برو بوده و برای تردد باید مسیر بسیار طولانی را طی کنند. همچنین در خصوص لزوم احداث راه آهن درحوزه انتخابیه خود نیز مطالبی را مطرح کرده و وزیر نیز قول مساعد برای اجرای پروژه های مذکور و در اولویت قرار دادن آنها داد./

قاسمی بیان کرد: سامانه املاک و اسکان نواقصی داشت و موضوعاتی با سازمان امور مالیاتی و سازمان بازرسی مطرح بود که مقرر شد ظرف دو هفته، کمیته مشترک ایجاد و به وضعیت سامانه رسیدگی شود و نواقص آن بر طرف شود تا برای کلیه خانه‌های خالی قبض مالیاتی صادر کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعداد خانه‌های خالی به صورت دقیق مشخص نبوده و بین 2 الی 2.5 میلیون اعلام می‌شود اما هم اکنون برای 540 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم که از تعداد کمی نیز مالیات اخذ شده است. /خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها