پیشنهاد میرتاج الدینی به دولت درباره تدوین برنامه هفتم

کد خبر: 1141217

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت در قالب لایحه‌ای، درخواست کند که اجرای لایحه ۵ ساله ششم توسعه تمدید شود، می‌توان اجرای آن را به مدت یک سال تمدید کرد.

پیشنهاد میرتاج الدینی به دولت درباره تدوین برنامه هفتم

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت ارائه لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه به قوه مقننه از سوی دولت، بیان کرد: دولت 2 ماه یعنی تا خرداد ماه فرصت دارد تا لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور را جهت بررسی به مجلس ارائه کند.

وی بیان کرد: البته اگر دولت در قالب لایحه‌ای،  درخواست کند که اجرای لایحه 5 ساله ششم توسعه تمدید شود، می‌توان اجرای آن را به مدت یک سال تمدید کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  مجلس تاکید کرد: هر زمان دولت برنامه 5 ساله هفتم را به مجلس ارائه دهد ، نمایندگان و به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسوین تخصصی آمادگی دارند تا لایحه را بررسی و با دولت همراهی کنند.

 میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید برنامه 5 ساله هفتم را بر اساس اولویت‌های کشور و قابلیت عملیاتی شدن، تدوین کند، افزود: همچنین دولت لایحه برنامه را در هماهنگی با اسناد فرادست،  سیاست‌های کلی  ابلاغی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین کند تا در بررسی و تصویب آن مشکلی ایجاد نشود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه طبق تجربه برنامه‌های گذشته که بخش کمی از آنها  اجرایی شده‌اند، تصریح کرد: امیدوارم دولت سیزدهم ساختار برنامه ریزی و تدوین برنامه هفتم را به گونه‌ای تغییر دهد تا برنامه اجرایی تدوین و بخش عمده‌ای از معضلات کشور را بر‌طرف کند.

به گزارش تسنیم، پس از انقلاب اسلامی 6 برنامه توسعه 5 ساله تصویب و در دستور کار قرار گرفته است برنامه هفتم توسعه (1405- 1401)، چهارمین و آخرین برنامه توسعه پنج‌ساله کشور در مسیر سند چشم‌انداز 1404 به‌شمار می‌رود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها