خبر مهم امیر دریادار ایرانی/افتتاح مرکز امنیت دریایی به‌زودی

کد خبر: 1141515

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مصاحبه اختصاصی با رادیو گفت‌وگو از افتتاح مرکز امنیت دریایی در آینده نزدیک خبر داد.

خبر مهم امیر دریادار ایرانی/افتتاح مرکز امنیت دریایی به‌زودی

امیر دریادار ایرانی در گفت‌وگو با برنامه "رویداد" درباره تهدیدات فرا منطقه ای و راهبردهای ایران در تامین امنیت خلیج فارس، اظهار کرد:محدوده عملیاتی خلیج فارس در زمره فعالیت برادران نیروی دریایی سپاه است و ما در نیروی دریایی ارتش، بنابر فرمان فرماندهی کل قوا، در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مستقر هستیم.

وی با بیان این توضیح، افزود:ما تامین امنیت را از دور دست برقرار می‌کنیم و به عنوان خط مقدم و عقبه خلیج فارس محسوب می شویم.

ایرانی راهبرد نیروی دریایی ارتش را ناظر بر پایش و ارزیابی کاملِ کلیه‌ی وارد شوندگان به دریای عمان –از مسیر تنگه هرمز- عنوان کرد و گفت: اگر به مورد مشکوکی برخورد کنیم، حتما مقابله خواهیم کرد.

وی همچنین به دو گونه دیپلماسی دریایی و دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تمرکز ما بر برقراری ارتباط دریایی با کشورهای دوست و برادر می باشد تا بتوانیم تفاهم نامه دو و چند جانبه خاصه در دریا را مدیریت کنیم.

ایرانی لزوم ایجاد یک همگرایی خوب و رو به رشد را یادآور شد و تاکید کرد که باید حضور کشورهای غیر موجه که حضوری تفرقه افکن و آزاردهنده دارد،  کمرنگ شود و ان شاالله تمام ایمنی ها در حوزه دریا –خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند- با همکاری و همراهی کشورهای منطقه برقرار شود.

وی تاکید کرد: در این راستا مرکز امنیت دریایی را ایجاد و به زودی به صورت رسمی افتتاح می کنیم و با توجه به وضعیت کنونی کووید، این مرکز [با حضور مهمانان خارجی] به زودی افتتاح خواهد شد و ارتباطی مستقیم با مراکز امنیتی در محدوده دریای عمان و اقیانوس هند برقرار خواهیم کرد و همه فعالیت ها را در عرصه دریا رصد می کنیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها