انتقاد نماینده مجلس به خودروسازان

کد خبر: 1141526

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت پس از تولد فرزند دوم باید به مادر خودرو داده شود اما مراجعه آنها به خودروسازان نشان می‌دهد هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند.

انتقاد نماینده مجلس به خودروسازان

حجت الاسلام حسین جلالی گفت: قانون مجلس درباره واگذاری زمین پس از تولد فرزند سوم هم به اجرا درنیامده و متأسفانه قوانین اجرا نمی‌شود.

این در حالی است که خانم محمدبیگی عضو کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت، فروردین ماه امسال به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که آیین‌نامه مربوط به «اولویت‌دهی تحویل خودروی ایرانی به مادران پس از تولد فرزند دوم» در چند ماه گذشته در دفتر معاون اول رئیس جمهور تدوین شده.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شرکت‌های خودروسازی باید پس از تولد فرزند دوم، یک خودروی ایرانی را با قیمت کارخانه به انتخاب مادر و به نام او تحویل دهند.

خانم محمدبیگی همچنین گفته بخشی از وام‌های ازدواج پرداخت شده اما همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات ضعیف بوده است.

او اضافه کرده در هفته‌های پایانی پارسال بانک مرکزی آیین‌نامه تسهیلاتی خود را برای مسکن و وام تولد فرزندان تکمیل کرد و آیین‌نامه اعطای سهام بورسی پس از تولد فرزندان هم با همکاری شرکت‌های بورسی، سازمان بورس و وزارت اقتصاد در حال نهایی شدن است.

اگرچه این عضو کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت، از مناسب اجرا نشدن اعطای وام مربوط به فرزندان انتقاد کرده.

مجلس یازدهم طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با هدف تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و مقابله با کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده تصویب کرد.

این قانون ۷۳ ماده‌ای آبان ماه ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا برای ۷ سال به صورت آزمایشی اجرا شود./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها