محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

بهتر است آقای رئیس جمهور خود دست به تغییر کابینه بزند

کد خبر: 1142072

محمدصادق کوشکی با انتقاد از عملکرد برخی وزرا از لزوم تغییر کابینه گفته و تاکید می‌کند که بهتر است رئیس جمهور این اقدام را انجام داده و منتظر ورود مجلس نماند.

بهتر است آقای رئیس جمهور خود دست به تغییر کابینه بزند

گروه سیاست سایت فردا - چند ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته و با وجود همه تلاش‌هایی که صورت گرفته یا موفقیت‌هایی که کسب شده، تغییر چندانی در سفره و معیشت مردم احساس نمی‌شود. همین هم موجب بروز برخی انتقادات و نارضایتی‌ها در فضای رسانه‌ای شده و گمانه تغییر یا لزوم تغییر کابینه را مطرح کرده است. 

خیز برخی نمایندگان مجلس برای استفاده از ابزارهای نظارتی اعم از سوال و استیضاح نیز به این مهم دامن زده است. برخی از سیاسیون البته معتقدند که کار به استیضاح نرسیده و شخص رئیس جمهور با توجه به جمع بندی که دارد دست به کار شده و وزرای ضعیف‌تر را کنار می‌گذارد. این را سلیمی نمین قبلا به «فردا» گفته بود. او اما در این رویکرد تنها نیست و دیگر کارشناسان سیاسی نیز همین نظر را دارند.

به عنوان نمونه محمدصادق کوشکی بر این باور است که دولت هرچه سریعتر دست به این تغییرات بزند از افزایش خسارت‌ها جلوگیری کرده است. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: « از همان ابتدا مشخص بود برخی از این دوستانی که به عنوان وزیر انتخاب شده‌اند، توانمندی لازم را ندارند و اصولا انتخاب کردن آنها درست نبوده و تغییر آنها نیز هر چه زودتر انجام شود، آسیب کمتری دارد.»

وی افزود: «برای اینکه بگوییم کدام یک از وزرا ضعیف عمل کرده‌اند حتما باید شاخصی را مشخص و بر اساس آن ارزیابی کنیم. مثلا ببینیم افرادی که در یک وزارتخانه مسوولیت گرفته‌اند چقدر تجربه اجرایی در آن وزارتخانه یا عرصه‌های شبیه آن داشته‌اند. وقتی فردی هیچ تجربه‌ای نداشته است، احتمال ضعیفی وجود دارد که موفق عمل کند چون درکی از کار وزارتخانه و مشکلات آن ندارد، زیرمجموعه‌ها و نقاط ضعف و قوت آن را نمی‌شناسد، چنین فردی هر قدر هم که باهوش و توانمند باشد برای آنکه بر مجموعه مسلط شود حداقل به دو‌، سه سال وقت نیاز دارد. طبیعتا نمی‌توان یک وزارتخانه را برای اینکه وزیر انتخابی شناخت پیدا کند، معطل نگه داشت.»

کوشکی ادامه داد: «اکنون بر اساس شاخص‌هایی مثل این باید دید که کدام وزارتخانه‌ها نیاز به تغییر دارد. تعدادی از وزارتخانه‌ها نیز هستند که کارنامه‌ آنها در این مدت به قدرت کافی گویا است. برخی شروع خوبی هم نداشته‌اند. برنامه ندارند و حتی در وزارتخانه غرق شده‌اند و به جای اینکه وزارت کنند با جریان حاکم بر وزارتخانه حرکت می‌کنند.»

او گفت: «بهتر این است که خود رییس‌جمهور تغییرات را لحاظ کند اما اگر چنین نکند و مجلس این نیاز را حس کند باید ورود کند یا حداقل بحث استیضاح مطرح شود که این افراد یک اخطار دریافت کنند.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها