درخواست نماینده مجلس در مشارکت بیشتر سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی

کد خبر: 1142407

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سپاه پاسداران علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدیدهای دشمنان در طرح‌های محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال فعالیت دارد که مشارکت بیشتر سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی رضایت مندی مردم را به دنبال دارد.

درخواست نماینده مجلس در مشارکت بیشتر سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی

اردشیر مطهری ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران در پیامی گفت: دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ هجری شمسی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در اقدامی هوشمندانه فرمان تاسیس "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" را صادر کرد. براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بود که انصافا سپاه در جهت تحقق این ماموریت روسفید شد.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس سخنان امام (ره ) مبنی بر اینکه "اگر سپاه نبود کشور نبود و ای کاش من هم یک پاسدار بودم " را مدال افتخار ارزشمندی برای سپاه و پاسداران نامید که تا ابد بر سینه سپاه و  پاسداران می درخشد.

مطهری خاطرنشان کرد: تدوین‌کنندگان قانون اساسی نیز بر ادامه نقش سپاه در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تاکید نمودند و در اصل ۱۵۰ قانون اساسی آوردند که "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پا بر جا می‌ماند. "

وی در تبیین ضرورت تشکیل سپاه بیان کرد: در ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی در اثر توطئه‌های دشمن و عوامل نفوذی‌اش، ارتش و نهادهای نظامی و انتظامی با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی مواجه شده بودند و لذا تشکیل یک تشکیلات نظامی وفادار به انقلاب و مردم برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضروری بود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رشادت‌های پاسداران در ختم غائله‌های گوناگونی که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، ضد انقلاب و گروهک‌ها طراحی و اجرا شد را فراموش نشدنی خواند و تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران که با هدف نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران، آغاز شده بود، سپاه شایستگی‌ها و توانایی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت و حماسه‌های ماندگاری چون طریق القدس، بیت المقدس، کربلای ۵، فتح فاو را رقم زد.

مطهری با بیان اینکه باید از سپاه به عنوان بازوی مسلح ولی فقیه نام برد، یادآور شد: در ماده ۱ فصل یک ‌اساسنامه در خصوص  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است تحت فرماندهی عالی مقام رهبری که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن و کوشش مستمر در راه تحقق آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی جمهوری اسلامی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و آموزش نظامی و سازماندهی نیروهای مردمی می‌باشد."

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها رضایت مندی خود از سپاه را ابراز و در جهت تبیین این رضایت مندی فرمودند "من از سپاه راضی هستم و به هیچ عنوان نظرم بر نمی‌گردد".

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: تشکیل قرارگاه بازسازی از سوی سپاه پس از جنگ تحمیلی نقطه آغاز خدمت بی نظیر دیگری از سوی سپاه بود که انجام پروژه های بزرگ و کوچک در سراسر کشور را سبب شد و گام بزرگی در سازندگی کشور محسوب می‌شود.

مطهری نیروی هوافضای سپاه، موشک های نقطه‌زن و هواپیماهای بدون سرنشین را از دیگر افتخارات سپاه قلمداد کرد که سهم مهمی در حفظ امنیت جمهوری اسلامی ایران و در هم کوبیدن تهدیدات دارد که مثال عینی آن حمله موشکی به مرکز جاسوسی اسرائیلی‌ها در اربیل  بود.

وی تشکیل ارتش نیمه سری مردمی، مومن به آموزه های اسلام و انقلاب اسلامی در سراسر جهان را از دیگر افتخارات سپاه قلمداد کرد که حاج احمد متوسلیان و یارانش آن را آغاز و سپهبد شهید سلیمانی و یارانش آن را به قله اوج رساندند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان حضور نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای آبی و تامین امنیت تجارت دریایی جمهوری اسلامی ایران در  آب‌های بین‌المللی، حفاظت امنیت هواپیماها را نیز افتخارآمیز خواند و واگذاری حفظ امنیت فعالیت‌های هسته‌ای به سپاه را نشانه اعتماد و باور نظام به توانمندی‌های غیر قابل انکار سپاه دانست.

مطهری با بیان این که سپاه علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدیدهای دشمنان در طرح‌های محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال فعالیت  دارد، تلاش های سپاه در حوزه مبارزه با اژدهای هفت سر مفاسد اقتصادی را ستود و خواستار مشارکت بیشتر سپاه در برخورد با مفسدان اقتصادی شد که رضایت مندی مردم را به دنبال دارد.منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها