اعلام 3 روز عزای عمومی در دامغان

کد خبر: 1143625

سه روز عزای عمومی در دامغان به‌دنبال ارتحال آیت‌الله ترابی، از علمای این شهرستان اعلام شد.

اعلام 3 روز عزای عمومی در دامغان

 آیت‌الله سیدمحمود ترابی شب گذشته پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت در راه دین اسلام به علت ایست قبلی در سن ۸۲ سالگی درگذشت و به‌دنبال این ضایعه، سه روز عزای عمومی در دامغان اعلام شد.

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان در پیامی، رحلت آیت‌الله ترابی را تسلیت گفته و سه روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام کردند.

در متن این پیام آمده است: در واپسین روزهای ماه میهمانی خدا و در آستانه هفتمین شب شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)، مردم باایمان شهرستان دامغان در غم از دست دادن پدر معنوی این دیار به سوگ نشسته و به مصیبت درگذشت بزرگ‌مردی از تبار علم و ایمان دچار شدند.

در ادامه می‌خوانیم: آیت‌الله حاج سیدمحمود ترابی به‌راستی مظهر زهد و تقوا، آیینه‌دار پارسایی و پرهیزکاری و اسوه اخلاص و ایثار بود و سال‌ها در سنگر امامت جمعه و جماعت، کرسی تدریس علوم الهی و مدیریت مراکز حوزوی و نیز پایه‌گذاری مراکز فرهنگی متعددی نقش‌آفرین بود و به‌حق، مردم‌داری و سلوک مردمی آن خورشید درخشان آسمان فضیلت و معنویت در این شهر در طول بیش از نیم قرن، شخصیتی محبوب و مورداحترام از آن بزرگ‌مرد ربانی به وجود آورده بود که بی‌شک، تا همیشه تاریخ این دیار فرهنگ و اندیشه، نام نیک ایشان به یادگار باقی خواهد ماند و راه و رسم درس‌آموزشان اسوه اهل علم و ایمان بلکه عموم حق‌جویان خواهد بود.

مراسم وداع با این عالم ربانی هم ساعت ۱۶ امروز، هشتم اردیبهشت در مصلی دامغان برگزار و مراسم تشییع پیکر وی نیز ساعت ۱۷ از مصلای امام خمینی (ره) دامغان تا آرامگاه بکیر ابن عین (ره) برگزار می‌شود./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها