مشاور عالی رهبری: قدرت آمریکا رو به افول و ضعف است

کد خبر: 1143876

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آشکار شدن روابط برخی از دولت‌های ضعیف و خائن عربی هیچ مزیت امنیتی و نظامی برای صهیونیست‌ها نداشته است.

مشاور عالی رهبری: قدرت آمریکا رو به افول و ضعف است

سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز جمعه در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ در مصلی بیت المقدس اراک با بیان اینکه آشکار شدن روابط برخی از دولت‌های ضعیف خائن عربی هیچ مزیت امنیتی و نظامی برای صهیونیست‌ها تولید نکرده است، اظهار کرد: دولت‌های عربی از درون و توسط مردم خودشان دچار نفرت، تنگنا و چالش می‌شوند و شکاف بین دولت و مردم آنها بیشتر می‌شود چراکه مردم مسلمان کشورهای عربی از صهیونیست‌ها متنفر هستند و این تنفر به دستگاه حاکمه سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا و پیامد جنگ اخیر روسیه با اوکراین از میزان حمایت مالی آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی کاسته است و مردم مظلوم و نسل‌های جدید جوانان فلسطین با شجاعت و انگیزه‌های باورنکردنی در مقابل تجاوزگری و اقدامات وحشیانه اسرائیلی‌ها با روش‌های جدید مبارزاتی تا مرز نوعی بازدارندگی رسیدند که برای رژیم صهیونیستی غیرقابل پیش بینی بوده و ابتکارات، خلاقیت‌ها و شجاعت این جوانان در سرزمین‌های اشغالی آنها را گیج و مبهوت کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: شکست‌های پی در پی اسرائیل در سال‌های گذشته مشهود است و جنگ ۳۳ روزه لبنان، جنگ ۲۲ روز غزه و عملیات اخیر شمشیر قدس که ١١ روز طول کشید و بیش از چهار هزار موشک به سمت صهیونیست‌های اشغالگر شلیک شد و برای اولین بار شهرهای مراکز صهیونیستی را مورد هدف قرار داد، یک غافلگیری راهبردی برای صهیونیست‌ها بود که در محاسباتشان بی‌گدار به آب نزنند.

نفس‌های این رژیم جعلی بی هویت به آخر رسیده است

رحیم صفوی عنوان کرد: در شرایطی که صهیونیست‌ها مدعی هستند در هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس این رژیم جعلی و با وجود آشکارسازی روابط شأن با برخی کشورهای عربی امنیت و ثبات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند، روند تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و گسترش مبارزات مسلحانه از نوار غزه و کرانه باختری و شرق قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و از همه مهمتر مردمی شدن جهاد مسلحانه که غیر قابل تصور برای دستگاه‌های امنیتی رژیم کودک کش صهیونیستی بود حکایت از این دارد که نفس‌های این رژیم جعلی بی هویت به آخر رسیده است.

وی افزود: صهیونیست‌ها با حمایت آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بر این باور بودند که با عادی سازی روابط با برخی رژیم‌های عربی ضعیف منطقه می‌توانند عمر ننگین خود را طولانی‌تر کنند و حتی با حضور در کنار مرزهای جنوبی ایران در برخی کشورهای همسایه می‌توانند تهدیدی را برای جنگ نیابتی احتمالی با ایران سامان بدهند ولی به اذن الهی هم عمر این رژیم و هم عمر بسیاری از این دولت‌های عربی خیانتکار به آرمان فلسطین کوتاه‌تر از عمر صهیونیست‌ها خواهد بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: نظر سنجی‌های اخیر رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که ۵۹ درصد صهیونیست‌ها به دنبال بازگشت و مهاجرت معکوس از اسرائیل به اروپا و آمریکا هستند و رژیم صهیونیستی که نوید امنیت به یهودی‌های مهاجر از آمریکا و اروپا و آفریقا داده بود این چنین دچار ناامنی ذهنی و عملی در داخل سرزمین‌های اشغالی شده است.

افزایش سیر مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها

رحیم صفوی با اشاره به افزایش عملیات‌های استشهادی در قلب فلسطین اشغالی و تل‌آویو و کشته و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست در ماه‌های اخیر گفت: ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی ناتوان‌تر از گذشته شده و آن چنان ترس، لرز و وحشت را بین اشغالگران فلسطین افزایش داده که تردد اسرائیلی‌ها در خیابان‌های تل‌آویو کاهش پیدا کرده و سیر مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی از روند قدرت‌گیری مقاومت مسلحانه و گسترش آن در نوار کرانه باختری و توان موشکی حماس و عملیات جهاد اسلامی و حمایت حزب‌الله لبنان از گروه‌های جهادی فلسطین هیچ گزینه نجات‌بخشی در اختیار ندارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا از میزان حمایت مالی آمریکا از این رژیم صهیونیستی کاسته است، تصریح کرد: تجربه رفتار آمریکایی‌ها در بی‌تحرکی از هدف قرار گرفتن عربستان سعودی توسط نیروهای انصارالله یمنی در مدت ماه‌های اخیر و جنگ روسیه با اوکراین این باور را در صهیونیست‌ها تقویت کرده که آمریکایی‌ها به سبب افول قدرتشان نسبت به ۲۰ سال گذشته در شرایطی قرار گرفته که در شرایط ناامنی داخلی رژیم صهیونیستی ناتوان و آن چنان نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.

رحیم صفوی با بیان اینکه مقامات صهیونیستی اخیراً به ارتش خود دستور داده‌اند در خصوص هرگونه اقدام نظامی علیه غزه احتیاط کنند و به سیاست تحریم‌ها اکتفا کنند، ادامه داد: پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی در غزه حضور ندارد اگرچه غزه منطقه محدودی است ولی فلسطینیان با محوریت گروه حماس این منطقه را اداره می‌کنند.

قدرت آمریکا رو به افول و ضعف است

وی با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها از افول آمریکا افزود: تضعیف قدرت آمریکا و قرار گرفتن جهان در آستانه یک نظم جدید بین‌المللی که مقام معظم رهبری در دیدار صمیمانه با دانشجویان مطرح کردند یک چالش بزرگ برای صهیونیست‌ها است بنابراین نظم تک قطبی آمریکایی یا قدرت آمریکا با شکست مواجه شده و آمریکایی‌ها دیگر تنها ابرقدرت جهان نیستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به سرعت گرفتن زوال رژیم صهیونیستی گفت: نظم جدید بین المللی روند زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می‌بخشد و به نظر بسیاری از صاحبنظران، جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت و تغییر است.

رحیم صفوی عنوان کرد: همگرایی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف رو به افزایش است و قطب قدرت جهان اسلام در کنار شکل گیری قدرت آسیایی مرکب از قدرت چین، روسیه و هند در مقابل قدرت غرب استعمارگر و سلطه طلب، چالش بزرگ آمریکایی‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه اسلام رهبری قدرتمند و حکیم دارد که الهام بخش و مدافع بلاد اسلامی است تصریح کرد: وجود امام بزرگوار و خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم و اندیشه‌ها و آرمان‌های امام و رهبری معظم انقلاب که فرمانده مدافع فلسطین و لبنان و یمن و سوریه است، آزادی قدس را بشارت می‌دهد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها