گزارش یک عکس؛

بازگشت آقای معاون

کد خبر: 1144392

حضور محسن رضایی در جلسه اقتصادی دولت بر گمانه‌زنی‌های اخیر مبنی بر اینکه او قهر کرده یا اینکه در دولت اراده‌ای برای حذف او وجود دارد، رنگ تردید پاشید.

بازگشت آقای معاون

گروه سیاست سایت فردا - محسن رضایی ، معاون اقتصادی دولت که به جرات می‌توان او را خبرسازترین عضو کابینه در هفته گذشته دانست، دیروز عصر در جلسه ستاد اقتصادی دولت حاضر شد و کنار مخبر نشست و به شایعات پایان داد. 

ماجرا از آنجایی شروع شده بود که خبر رسید او به عنوان معاون اقتصادی و صولت مرتضوی به عنوان معاون اجرایی از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت حذف شده‌اند! خبر عجیبی بود زیرا به هر روی منطقی به نظر نمی‌رسد که معاون اقتصادی دولت، آن هم محسن رضایی که سال‌هاست می‌گوید برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور برنامه دارد را از کمیسیون اقتصادی کنار بگذارند. 

بلافاصله و در فضای رسانه‌ای گمانه‌زنی‌های شروع شد. نکاتی مثل اینکه رئیسی پیشتر معاون اول خود را به محسن رضایی برای سپردن مسئولیت فرماندهی اقتصادی دولت ترجیح داده است، همچنین چندصدایی‌ها و اختلافات در تیم اقتصادی دولت به شایعات دامن زد. وقتی هم که محسن رضایی در جلسه اقتصادی هفته قبل شرکت نکرد؛ مساله جدی‌تر به نظر رسید.

در پی آن البته سخنگوی دولت، معاون اجرایی و حتی مخبر تاکید کردند که اختلافی در کار نیست و تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی با درخواست رضایی و مرتضوی و به خاطر مشغله کاری بسیار آنها صورت گرفته است اما کسی باور نکرد و گزینه محتمل‌تر این بود که چون دو فرمانده در یک اقلیم نگنجند، رضایی با دولت قهر کرده است. البته برخی هم گفتند که رئیسی در پی اختلافاتی که با او دارد، تصمیم به کنار گذاشتن او گرفته و این تازه آغاز ماجراست. مسائل اخیر مثل اعلام افزایش یارانه‌ها از سوی رضایی و بعد تکذیب و اجرایی نشدن آن هم عاملی بود که به گمانه‌ها جدیت بیشتری می‌داد.

با وجود همه این‌ها اما جلسه اقتصادی دیروز، وضعیت را قدری تغییر دارد. حضور محسن رضایی در این جلسه و قرار گرفتن در کنار مخبر بر گمانه‌زنی‌های اخیر رنگ تردید پاشید و نشان داد که آقای معاون برگشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها