مسکو: اسرائیل حامی نئونازی ها در اوکراین است

کد خبر: 1144656

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای ضمن واکنش به سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات وی ضد تاریخ و نشانگر حمایت این رژیم از نئونازی ها در اوکراین است.

مسکو: اسرائیل حامی نئونازی ها در اوکراین است

گزارش رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از گروه‌های نئونازی در اوکراین حمایت می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی «ضد تاریخی» است و تا حد زیادی توضیح می‌دهد که چرا دولت کنونی این رژیم از دولت نئونازی در کی یف حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: یهودی ستیزی در زندگی روزمره و در سیاست متوقف نشده و برعکس (در اوکراین) پرورش می‌یابد.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفتگو با تلویزیون ایتالیا گفته بود که این واقعیت که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یهودی است، وجود عناصر نازی در کشورش را نفی نمی‌کند، چرا که «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی هم خون یهودی در رگ‌هایش داشته است و خود یهودیان بدترین یهودستیزان هستند.

لاوروف با اشاره به کسانی که در کارخانه فولاد «آزوفستال» در شهر ماریوپل در اوکراین حضور دارند، آمریکا و کانادا را به آموزش «شبکه های نئونازی» که اکنون در صفوف ارتش اوکراین هستند، متهم کرد.

این اظهارات اعتراض شدید مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشت. وزیر خارجه این رژیم در این باره گفت: این یک اظهار نظر نابخشودنی، یک رسوایی و اشتباه تاریخی وحشتناک است و ما انتظار عذرخواهی داریم.

همزمان سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی نیز برای ارائه توضیحات احضار شده بود.

«نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم نیز با غیر واقعی خواندن اظهارات لاوروف گفت: حرف‌های لاوروف در خصوص ریشه هیتلر دروغین است.

وی مدعی شد: هدف وزیر خارجه روسیه از چنین اظهاراتی سرزنش یهود است!

همچنین «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در نیز پی اظهارات سرگئی لاوروف، مدعی شد که این مسئله نشان می‌دهد مسکو درس‌های جنگ جهانی دوم را فراموش کرده یا هرگز یاد نگرفته است.

گفتنی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اهداف اصلی عملیات نظامی این کشور را نظامی زدایی و نازی زدایی اوکراین اعلام کرده بود.

منبع:مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها