حسین پور: مجلس اختیار حذف ارز ترجیحی را به دولت داد

کد خبر: 1144955

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: مجلس اختیار حذف ارز ترجیحی را به دولت داد، و موافقت مشروط با آن داشت که هم فساد ارز ترجیحی از بین برود و هم سفره مردم عزیز و فقیر کشور کوچکتر نشود.

حسین پور: مجلس اختیار حذف ارز ترجیحی را به دولت داد

کمال حسین پور اظهار کرد: از مدت ها قبل زمزمه پروژه حذف ارز ترجیحی به دلیل نقدهایی که به آن وارد بود، شنیده می شد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از کارشناسان اختصاص این ارز را فساد آور می دانستند و خواستار حذف آن بودند در مقابل تعدادی دیگر از صاحب نظران به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و موج های تورمی سال های اخیر، تحمیل موج تورمی دیگر با حذف ارز ترجیحی را به صلاح نمی دانستند و نگران  کوچکتر شدن سفره مردم مستضعف و افزایش قیمت کالاهای اساسی بودند.

وی با بیان اینکه این مباحث بین دولت و مجلس نیز مطرح بود، گفت: در لایحه بودجه، دولت به نوعی موافق حذف ارز ترجیحی بود و نمایندگان مردم ملاحظات زیادی در این مورد داشتند.

حسین پور با اشاره به اینکه  مجلس به شرط آن که افزایش قیمت کالاهای اساسی که  از حذف ارز ترجیحی ناشی می شود برای مردم مستضعف و اقشار ضعیف جامعه به نوعی جبران شود با آن موافقت کرده است، تصریح کرد: مجلس اختیار آن را به دولت داد،  یعنی یک موافقت مشروط که هم فساد ارز ترجیحی از بین برود و هم سفره مردم عزیز و فقیر کشور کوچکتر نشود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: مجلس انقلابی موافق این گرانی ها نیست و دولت باید تدبیر بیشتری داشته و تیم اقتصادی دولت باید قبل از هر اقدامی شرایط ویژه و همه جوانب تصمیم خود را بسنجد.

منبع: ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها