عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: با حذف کل یارانه‌ها موافقم

کد خبر: 1145227

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی افراد سودجو در موضوع تخصیص یارانه به کالاهای اساسی سوء استفاده می‌کنند، گفت: دولت با مدیریت صحیح ارز ترجیحی و اصلاح یارانه‌های پنهان دست دلالان و سودجویان را کوتاه خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: با حذف کل یارانه‌ها موافقم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برخی افراد سودجو در موضوع تخصیص یارانه به کالاهای اساسی سوء استفاده می‌کنند، گفت: دولت  با مدیریت صحیح ارز ترجیحی و اصلاح یارانه‌های پنهان دست دلالان و سودجویان را کوتاه خواهد کرد.

محمد صفایی در مورد اصلاح ارز ترجیحی، گفت:با حذف کل یارانه‌ها موافقم به شرطی که دولت بتواند به نحو احسن این موضوع را مدیریت کند و اقشار کم درآمد در این ماجرا آسیب نبینند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: برخی افراد سودجو در موضوع تخصیص یارانه به کالاهای اساسی سوء استفاده می‌کنند، دولت  با مدیریت صحیح ارز ترجیحی و اصلاح یارانه‌های پنهان دست دلالان و سودجویان را قطع خواهد کرد تا یارانه پنهان به اقشار کم درآمد اختصاص یابد.

نماینده مردم گناباد گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید با جدیت بیشتری، مدیریت تامین کالاهای اساسی از جمله لبنیات و گوشت را در دستور کار خود قرار دهد  و مانع صادرات دام شود تا شاهد افزایش قیمت گوشت در کشور نباشیم.

وی با اشاره به سامانه رفاه ایرانیان بیان داشت: در این سامانه که تحت نظارت وزارت کار است،اطلاعات اقتصادی همه‌ افراد جامعه جمع‌آوری شده، با استفاده از این سامانه، اصلاح یارانه و مدیریت این بخش موثر واقع شود و  در مجموع می توان گفت که اصلاح یارانه ها با مدیریت صحیح به رونق اقتصاد کمک می کند.

به گزارش ایرنا در قانون بودجه سال 1401 به دولت اجازه داده شد، تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو،تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد،چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید،باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد،به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها