سخنگوی شورای نگهبان: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به فهم و اجرای صحیح و دقیق دارد

کد خبر: 1145620

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مقام معظم رهبری بیانیه ای را برای گام دوم انقلاب مرقوم و صادر کردند که نقطه نهایی آن تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) می باشد.

سخنگوی شورای نگهبان: اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به فهم و اجرای صحیح و دقیق دارد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مقام معظم رهبری بیانیه ای را برای گام دوم انقلاب مرقوم و صادر کردند که نقطه نهایی آن تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) می باشد.

هادی طحان نظیف عصر روز یکشنبه در همایش نقش نخبگان جوان در گام دوم انقلاب اسلامی که با همت بنیاد نخبگان استان البرز در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، به دلایل اهمیت و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نخستین وجه اهمیت این بیانیه اهمیت انقلاب اسلامی و آینده آن بوده که بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) با هدف اجرای احکام اسلام بود که یک تاریخ آرزو پشت این انقلاب وجود دارد و خون های زیادی از انسانهای ارزشمند در راه این آرمان به زمین ریخته شده است.

طحان نظیف گفت: انقلاب اسلامی با یک ماهیت توحیدی با شعارهایی فطری، معادلات طراحی شده توسط مستکبران جهان را بر هم زد و این واقعیتی غیر قابل انکار است ؛ عداوت دشمنان با انقلاب اسلامی دلیلی غیر از این ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه امروز در مقطع بسیار مهمی از تاریخ قرار داریم که مقطع مصاف جبهه حق و باطل است که اکنون به تعیین کننده ترین مراحل خود رسیده است، افزود: لشکر کشی ها عیان شده است و تردیدی نداریم که این مجادهدان جبهه حق هستند که کار را چه کسانی که در ابعاد نظری فعال هستند و چه کسانی که در جبهه عملیاتی فعال هستند به نتیجه می رسانند.

وی یکی از وجوه اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تکیه بر ماهیت انقلاب اسلامی و آینده آن عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت بی وقفه با سرعت انقلاب اسلامی که بر مدار آرمان های الهی تنظیم شده که نمود آن در بیانیه گام دوم مشاهده می شود.

این استاد دانشگاه دومین دلیل اهمیت این بیانیه را مقام صادر کننده آن که مقام معظم رهبری می باشد، دانست و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان صادر کننده بیانیه ویژگی های حقیقی و حقوقی بی بدیلی دارند و همگامی و همراهی خودرا با امام و انقلاب اسلامی از قبل از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز کرده  و از همان زمان در کنار انقلاب بوده و در این دوران مسوولیت های بسیار مهمی داشته اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری یک بیانیه ۶ هزار کلمه ای را به نگارش درآورده و صادر کرده اند و شخصیتی هستند که انقلاب و مبانی آن و همچنین فرصت ها و تهدیدهای نظام را می شناسد و تحلیل های جامعی از شرایط کشور و دنیا دارند.

سخنگوی شورای نگهبان دلیل سوم اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را زحمات زیادی دانست که بر روی این بیانیه کشیده شده و جملات این بیانیه نشان دهنده حساسیت مقام معظم رهبری بر روی این بیانیه و تکلیف آوری آن برای ما می باشد.

خطر جدی بر سر راه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهجور ماندن است

طحان نظیف با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب اسلامی بر اساس این بیانیه برداشته خواهد شد، گفت: با اجرای این بیانیه انقلاب به آرمان بزرگ خود که تمدن نوین انقلاب اسلامی و ظهور حضرت حجت (عج) است خواهد رسید زیرا این بیانیه بر اساس مبانی اصولی فقهی و شرعی دقیقی صادر شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ هیچگاه مسلمانان به قرآن بی توجه نبوده اند و همیشه محترم بوده ولی آیا قرآن در جامعه ساری و جاری بوده که باید گفت به لحاظ شکلی بی توجهی نشده است.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: اگر دقت نشود چنین بیانیه ای ممکن است در زندگی ما مهجور شود و در لحظه لحظه زندگی ما آمیخته نشود و فقط به عنوان یک سند قابل احترام به آن نگاه شود که این موضوع در مورد خیلی از اسناد پیش آمده است.

جوانان انقلابی مخاطبان اصلی این بیانیه هستند

سخنگوی شورای نگهبان  ،مخاطبان این بیانیه را تمام مردم دانست و گفت: ولی در این بیانیه تاکیدی بر یک مخاطب خاص شده است که همان سازندگان چله دوم انقلاب اسلامی و جوانان انقلابی ایران اسلامی هستند که وظایف سنگینی و پیچیده ای این بیانیه بر دوش آن ها گذاشته است.

وی اضافه کرد: در هر جا به این جوانان اهمیت داده شد به هدف رسیده و موفق بوده ایم و اکنون به نخبگانی نیاز داریم که مدام از خود بپرسند برای کشور چه کار کرده اند و این سوال برای افراد مسوولیت آور می شود که مایه عزت و افتخار است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: جوانان انقلابی بیانیه گام دوم را محقق خواهند کرد و کسانی هستند که پا جای پای چمران ها گذاشته و تهرانی مقدم ها را می شناسند و ستاری ها را باور دارند واحمدی روشن ها را از خود دور نمی دانند.

وی به استعداد خداوندی جوانان کشور اشاره کرد و گفت: دیده شد که یک جوان روستایی ولی نخبه و مخلص به جایی می رسد که بزرگترین فرماندهان نظامی در دنیا در مقابل تدبیر او حیران می مانند که همان شهید سلیمانی است.

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به فهم و اجرای صحیح و دقیق دارد

طحان نظیف با بیان اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به فهم و اجرای صحیح و دقیق دارد، افزود: برای فهم بیانیه باید آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: جوان انقلابی باید این بیانیه را بشناسد و بفهمد و منظومه ای که در پس بیانیه است را بشناسد که نیاز است تا مبانی انقلاب چهل ساله را بازخوانی  و برای تحقق آن تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه در طول چهل ساله انقلاب اسلامی در بعضی از حوزه ها جهش و در بعضی ها پیشرفت نداشته ایم، بیان داشت: در این مسیرباید تهدیدها و فرصت ها را بشناسیم تا حفاظت بهتری از بیانیه داشته باشیم.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه در این مسیر باید به منابع صحیح و منصف مراجعه داشته باشیم، گفت: در مقابل باید دشمنان و رقبا را هم بشناسایم و برای دستیابی به فهم دقیق، شناخت معارضان بسیار مهم است زیرا قرار نیست انقلاب در یک مسیر هموار پیش برود.

وی تاکید کرد: باید نقاط ضعف و نقاطی که دشمن آسیب می زند را بشناسیم تا قوی شویم و بیانیه را محقق کنیم و بعد از فهم عملی کردن بیانیه مهم است که نیاز است یک ترجمه شخصی و تخصصی در خصوص این بیانیه هر کدام از ما داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بیانیه گام دوم فقط یکسری مباحث نظری نیست و هرکسی باید این بیانیه را پیش روی خود قرار دهد و شرح وظایف خود را از آن بیرون بکشد تا بداند با امکانات و ظرفیتی که دارد وظیفه او چیست.

وی گفت: اقناع و همراه سازی افکار عمومی برای تحقق این بیانیه نیز باید اتفاق بیافتد و برای تحقق این بیانیه باید از ابزار هنر و رسانه استفاده کرد تا این حرکت به یک حرکت جمعی تبدیل شود.

وی با تاکید بر مطالبه گری در اجرای این بیانیه، افزود: امید بن مایه این بیانیه است و این امید هست که وقتی وجود داشته باشد در هر لحظه از زندگی احساس می کنیم برای تحقق و پیشرفت این بیانیه باید تلاش کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها