تذکر نماینده مجلس درباره کنکور

کد خبر: 1146252

نماینده رشت در مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی حق ورود در قوانین را ندارد، مصوبه این شورا موجب نگرانی هزاران داوطلب کنکور شده است.

 تذکر نماینده مجلس درباره کنکور

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت) قوه مقننه طی تذکری، گفت: مجلس قانون کنکور را به صورت شفاف وضع کرده است، صدها هزار داوطلب امروز منتظر آن هستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حق ورود در قانون را ندارد اما اخیراً این شورا مصوبه‌ای داشته است که روح و روان صدها هزار داوطلب کنکور را برهم زده است.

وی افزود: تأثیر معدل داوطلبان در کنکور شفاف است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی تعدادی از دروس عمومی را برخلاف قانون حذف کرده در حالی که دانش آموزان این دروس را گذرانده‌اند.

نماینده رشت در مجلس ادامه داد: حق نیست که قانون مصوب مجلس را که شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی باطل و مصوبه‌ای غیرکارشناسی و غیرقانونی ابلاغ کند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: طرح دوفوریتی آورده شود تا میلیون‌ها نفر از نگرانی خارج شوند و یا اینکه تذکر دهید تا رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ مذکور را لغو کند.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تفسیر قانون با خود مجلس است، آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس نشستی را برگزار کند تا مصوبه مجلس ملاک عمل قرار گیرد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها