«فردا» گزارش می‌دهد

مقاومت اصلاح‌طلبان در برابر جراحی اقتصادی

کد خبر: 1146458

تنها ایده مرکزی اصلاح‌طلبان این است که حتما باید تحریم‌ها رفع شود و سپس به سامان دادن اقتصاد کشور پرداخت. برای همین است که در مقابل اصلاح‌ و جراحی اقتصادی این طور گارد دارند.

مقاومت اصلاح‌طلبان در برابر جراحی اقتصادی

گروه سیاست سایت فردا - تنها ایده مرکزی اصلاح‌طلبان این است که حتما باید تحریم‌ها رفع شود و سپس به سامان دادن اقتصاد کشور پرداخت. آنگونه روزنامه شرق نیز می‌نویسد: با دست بسته نه‌تنها نمی‌توان دست به اصلاحات اقتصادی و به عبارت دقیق‌تر انقلاب اقتصادی در کشور زد بلکه حتی در این شرایط نمی‌توان امیدی به بهبود حداقلی شرایط اقتصادی داشت. دست‌های اقتصاد ایران برای حرکت و جهش ابتدایی و به عبارتی بازکردن گره کور رکود و ایستایی بسته است. به‌طور طبیعی برای بازکردن دست‌های اقتصاد ایران، باید تحریم‌های اقتصادی برداشته شود. بدون رفع تحریم‌های اقتصادی که بیش از یک دهه نفس اقتصاد ایران را گرفته، نمی‌توان دست به اصلاحات اقتصادی زد.

رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به مشکلات اقتصادی کشور اساسا سیاسی است و به همین خاطر آنها همچون گذشته رفع و رجوع مسائل اقتصادی را معطل سیاست خارجی و گاه موضوعات سیاست داخلی می‌کنند اما واقعیت این است که نمی‌شود دست روی دست گذاشت تا منابع اقتصادی به هدر رود. اکنون چاره کار هوشمندی در اجرای تصمیمات سخت است به طوری که کمترین فشار بر مردم وارد شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها