نظری: دولت سیزدهم دغدغه معیشت مردم را دارد

کد خبر: 1146640

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم نشان داده است که دغدغه معیشت مردم را دارد و به جای کارهای نمایشی، می‌خواهد مشکلات اقتصادی را حل کند.

نظری: دولت سیزدهم دغدغه معیشت مردم را دارد

علیرضا نظری با اشاره به اقدام دولت سیزدهم برای اصلاح وضعیت اقتصادی و ارزی کشور، اظهار داشت: دولتِ رئیسی هم می‌توانست مدتی کشور را با روش پوپولیستی اداره کند، اما این دولت، دغدغه معیشت مردم را دارد و معتقد است که کشور نیازمند جراحی اقتصادی است.

وی بیان کرد: کشورمان الان دچار بیماری مزمن اقتصادی شده که محصول دولت روحانی است. اگر دولت فعلی بخواهد فقط ۶ قلم کالای اساسی را با ارز ترجیحی برای یک سال تامین کند، رقمی معادل ۱۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی باید تخصیص دهد که عدد بالایی است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی که به دلیل خشکسالی و همچنین جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاده است، گرانی جهانی کالاها هم بیشتر خواهد شد و حتی شاید لازم باشد دولت بیش از ۱۶ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین ۶ قلم کالای اساسی تخصیص دهد. این مسائل باعث شده دولت سیزدهم به دنبال اصلاح زیرساختی و اساسی اقتصادی کشور باشد.

نظری تاکید کرد: دولت سیزدهم به دنبال کارهای پوپولیستی نیست و اقدام انقلابی و جهادی را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: همه باید بدانند که جراحی اقتصادی که در دستور کار دولت قرار گرفته است، تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، تقویت تولید، کاهش مصرف و کاهش واردات خواهد داشت و از قاچاق کالاهای اساسی به خارج از کشور هم جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جراحی اقتصادی نیاز اساسی کشور است و مجلس هم با دولت در این زمینه اتفاق نظر دارد، تصریح کرد: جراحی اقتصادی ریسک زیادی دارد و دولت‌هایی که به دنبال حفظ قدرت خودشان به هر قیمتی هستند، تن به این کار نمی‌دهند.

نظری اظهار داشت: دولت سیزدهم نشان داده است که دغدغه معیشت مردم را دارد و به جای کارهای نمایشی، به دنبال آن است که مشکلات اقتصادی کشور را به صورت زیربنایی حل و فصل کند.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور وقت در موارد حساس هم با مردم گفتگو نمی‌کرد، گفت: رئیس جمهور فعلی در کمتر از یک سال ۵ بار مردم گفتگو داشته است و در اتاق دربسته و شیشه‌ای نمی‌نشیند، بلکه در استان‌های مختلف و در دورترین مناطق کشور حضور می‌یابد، با مردم در تعامل است، در جریان مشکلات آن قرار دارد و به دنبال آن است که مشکلات اقتصادی کشور را به صورت ریشه‌ای حل کند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها