«فردا» گزارش می‌دهد

مقاومت اصلاح‌طلبان در برابر اصلاحات اقتصادی

کد خبر: 1147087

اصلاح‌طلبان در راستای همان رویکرد دولت روحانی که همه چیز را به مذاکره و احیای برجام گره می‌زد، در برابر هر اقدام و تحول و اصلاح اقتصادی مقاومت می‌کنند.

مقاومت اصلاح‌طلبان در برابر اصلاحات اقتصادی

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان در راستای همان رویکرد دولت روحانی که همه چیز را به مذاکره و احیای برجام گره می‌زد، در برابر هر اقدام و تحول و اصلاح اقتصادی مقاومت کرده و اصرار دارند که بدون تعیین تکلیف مذاکرات یا اف‌ای‌تی‌اف نمی‌توان گره‌ای از مشکلات مردم باز کرد.

شاهد آنکه روزنامه اعتماد با انتقاد از جراحی اقتصادی در وضعیت فعلی، تاکید کرده: در شرایطی که هنوز پرونده احیای برجام به سامان  نرسیده است، موضوع FATF  حل و فصل نشده و مهم‌تر از آن اقناع لازم در افکار عمومی صورت نگرفته، یک چنین اقدامی بسیار خطرناک به‌نظر می‌رسد. تزریق داروی بیهوشی به بیماری که با مجموعه‌ای از مشکلات و نارسایی‌ها روبه‌روست، نه‌تنها باعث بهبود او نمی‌شود بلکه خطر فروپاشی و مرگ را برای او به دنبال دارد.

این روزنامه ادامه داده: دولت در شرایط تحریمی تصور می‌کند که با تزریق 300 یا 400 هزار تومان می‌توان مجموعه تبعات برآمده از آزادسازی قیمت‌ها را جبران کرد که تصور اشتباهی است. فراموش نکنید که حذف ارز 4200 تومانی، باعث گرانی ارز و نهایتا افزایش قیمت مجموعه اقلام و خدمات در کشور می‌شود. طبیعی است که با 300 هزار تومان یارانه نمی‌توان پاسخگوی این حجم از نوسانات قیمتی بود.

این هجمه‌ها به یارانه 300 یا 400 هزار تومانی درحالی است که اساسا قرار نیست این میزان یارانه به این شکل تداوم داشته باشد و بارها گفته شده که به زودی و به محض فراهم شدن زیرساخت‌ها با استفاده از سیستم کالابرگ الکترونیک، در راستای جبران حذف ارز 4200 تومانی حذف شده، به مردم کمک خواهد شد و به این ترتیب ضمن جلوگیری از رانت و فسادی که در پی این سیاست ایجاد شده بود، یارانه دولتی به جای وارد کنندگان به مصرف کنندگان اختصاص خواهد یافت. 

این موضوع چنان که مشخص است ربط چندانی هم به اف‌ای‌تی‌اف و احیای برجام ندارد. شاید حل برخی مشکلات اقتصادی موجود به تعیین تکلیف مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم یا تعاملات بانکی با دنیا نیاز داشته باشد اما در فقره اخیر، ارتباط خاصی وجود ندارد و ربط دادن این موضوعات در رسانه‌های اصلاح‌طلب نشانه مقاومت آنها در برابر اصلاحات اقتصادی است. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها