نماینده مجلس: دولت چاره‌ و مسیری جز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نداشت

کد خبر: 1147472

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای حفظ امنیت غذایی کشور ناچار به حذف ارز 4200 تومانی شد، اما مصمم است که اجازه ندهد در این مسیر قدرت خرید مردم کاهش یافته و از این موضوع آسیب ببینند.

نماینده مجلس: دولت چاره‌ و مسیری جز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نداشت

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: با توجه به شرایط جهانی، بسیاری از کشورها از جمله دانمارک و امارات نسبت به افزایش قیمت اقلام غذایی اقدام کرده‌اند و در اکثر کشورها شاهد افزایش قیمت مواد غذایی هستیم.

وی تصریح کرد: ایران تقریبا با 15 کشور مرز همسایگی دارد که مدیریت و نگه‌داشت امنیت غذایی با توجه به شرایط حاکم بر جهان، یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر است، چرا که در غیراین صورت امنیت غذایی کشور با چالش و تهدید جدی مواجه می‌شد.

خشکسالی  تولید گندم در کشور را با مشکل جدی مواجه کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقوع خشکسالی  تولید گندم در کشور را با مشکل جدی مواجه کرده است، گفت: در سال گذشته میزان تولید گندم کشور حدود 4.5 تن بود، در حالی که میزان تولید گندم در سال‌های گذشته بالغ بر 12 میلیون تن بوده است.

سلیمی افزود: خشکسالی نه تنها تولید گندم در ایران، بلکه  اکثر کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده و امنیت غذایی آنها را نیز دچار تلاطم کرده است، به همین دلیل کشورها  ناچار به توقف صادرات این محصول شدند که نمونه آن اعلام روز گذشته کشور هند مبنی بر توقف صادرات گندم است.

دولت چاره‌ و مسیری جز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نداشت

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت چاره‌ و مسیری جز اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نداشت، خاطرنشان کرد: دولت برای حفظ امنیت غذایی کشور ناچار به حذف ارز 4200 تومانی شد، اما مصمم است که اجازه ندهد در این مسیر قدرت خرید مردم کاهش یافته و از این موضوع آسیب ببینند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت چند روز از اجرای این طرح نواقصی از جمله موضوع جاماندگان  به چشم می‌خورد که دولت به صورت جدی به دنبال جبران این نقیصه است و همانطور که رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد این مشکل برطرف و جبران خواهد شد.

 نواقص طرح هرچه سریع‌تر برطرف شود

سلیمی بیان کرد: لازم است نواقص این طرح هرچه سریع‌تر برطرف شود تا مردم و به ویژه اقشار فقیر و ضعیف آسیب نبینند.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی با جدیت پای کار آمده‌اند، جدی‌تر از گذشته به بحث نظارتی مشغولند و اجازه نخواهند داد عده‌ای فرصت طلب به دنبال ایجاد التهاب در کشور باشند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها