معاون رئیس‌جمهور: نان و دارو ابداً گران نمی‌شود

کد خبر: 1147535

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با این شیوه مردمی‌سازی یارانه‌ها فقر مطلق ریشه‌کن و ضریب جینی اقتصاد کشور هم در این شیوه ترمیم می‌شود.

 معاون رئیس‌جمهور: نان و دارو ابداً گران نمی‌شود

مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: طرح اصلاح نظام یارانه‌ها چند خروجی دارد اول اینکه از فقر مطلق جلوگیری می‌کند، در گذشته یارانه پرداخت می‌شد ولی منبعی برای حمایت از فقیران در خرید وجود نداشت.

وی افزود: اکنون پرداخت یارانه به شیوه‌ای است که یک خانواده چهار نفره در دهک‌های اول تا سوم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درآمد دارد و برای دهک‌های دیگر به ترتیب پلکانی است و به حسابشان واریز می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: اساسا با این شیوه فقر مطلق ریشه‌کن و ضریب جینی اقتصاد کشور هم در این شیوه ترمیم می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: برخی گزارش‌ها حاکی از این است که سرانه مصرف پروتئین بین دهک‌های دهم تا اول و سوم ٢۶ برابر بود یعنی برخی تا ٢٧ برابر عده‌ای دیگر استفاده می‌برند، این توزیع یارانه عادلانه نبود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تأکید کرد: بر اساس بیان صریح شخص رئیس‌جمهور، نان و دارو ابداً گران نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری امشب در حاشیه نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان با حضور استاندار سمنان و اعضای شورای اداری استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رئیس‌جمهور تأکید کرده که ابداً قرار نیست قیمت نان افزایش پیدا کند.

وی افزود: قیمت نان تحت هیچ شرایطی افزایش نمی‌یابد؛ بلکه طراحی خوبی که صورت گرفته، این است تا نان و دارو افزایش قیمت نداشته باشند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: حتماً دولت برای اینکه مدیریت و ساماندهی شود تا «کیفیت نان» افزایش یابد، برنامه خواهد داشت.

مرتضوی همچنین بیان کرد: دولت عزمش را جزم کرده تا به سفره مردم و مخصوصاً دهک‌های کم‌درآمد آسیبی وارد نشود.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح ساماندهی و توزیع یارانه‌ها به نفع مردم، بعضی دیگر از کالاها هم دچار نوساناتی در قیمت‌ها شده‌اند که با مرور زمان این مشکل رفع می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برخی مشکلات به وجود آمده با رقابتی کردن اقتصاد، نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی، همت مردم، کمک کسبه و یاری اصناف رفع می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها