«فردا» گزارش می‌دهد

شفافیت؛ دستاورد مهم مجلس در نیمه راه فعالیت

کد خبر: 1148132

سرانجام در پاسخ به مطالبات افکار عمومی طرح شفافیت حسن ختام رضایت‌بخشی برای طرح شفافیت رقم خورد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

شفافیت؛ دستاورد مهم مجلس در نیمه راه فعالیت

گروه سیاست سایت فردا - شفافیت یکی از وعده‌های اساسی در مجلس یازدهم و البته از مطالبات مهم جامعه نیز بود. از شفافیت آرای نمایندگان که در مجلس قبل رای نیاورده بود گرفته تا عزم مجلس برای شفاف کردن قوای سه‌گانه که اصلاح‌طلبان مدعی بودند، سنگی است برای نزدن!

به هر حال مجلس یازدهم این موضوع را در دستور کار قرار داده و مصوب کرد. همین دیروز هم محمدباقر قالیباف در صفحه توییتر خود با اشاره به تصمیم نهایی نمایندگان در رفع بن‌بست شفافیت آرای مجلس نوشت: «الوعده وفا... امروز شفافیت آرای نمایندگان هم با رأی قاطع ۸۷درصدی نمایندگان مجلس یازدهم تصویب شد. مجلس شفافیت را از خود آغاز کرد و این بخشی از طرح جامع «شفافیت قوای سه‌گانه» است که طیف گسترده‌ای از نهادها را در هر سه قوه و در مهم‌ترین روندها مشمول شفافیت خواهد کرد و گامی مهم در مسیر تحقق حکمرانی نو خواهد بود.» او در این توییت از عنوان «شفافیت قوای سه‌گانه» استفاده کرد.

این اقدام مجلس در رسانه‌ها و روزنامه‌های امروز هم بازتاب قابل توجهی داشت. مثلا وطن امروز عکس یک خود را به این موضوع اختصاص داده و تیتر زد «بهارستان شفافیت».

روزنامه همشهری نیز نوشته: اساسی‌ترین و پرحاشیه‌ترین محور کار نمایندگان مجلس یازدهم با تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه به ثمر رسید. رأی بسیار بالای نمایندگان بر همه حرف و حدیث‌های 4سال قبل مجلس دهم و یازدهم در این طرح، مهر خاتمه زد و جزو دستاوردهای مجلس یازدهم در نیمه راه فعالیتش قرار گرفت.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها