دستور رئیس جمهور برای ساماندهی کولبری/تلاش کنیم تا معیشت مرزنشینان با کیفیت شود

کد خبر: 1148425

گروه استان‌ها ـ رئیس جمهور، بر ساماندهی کولبری در غرب کشور تاکید کرد و گفت: باید با سازوکار مناسب، اجازه فعالیت داده شده و ممنوعیت‌ها و آزادی‌ها را اعلام کنند.

دستور رئیس جمهور برای ساماندهی کولبری/تلاش کنیم تا معیشت مرزنشینان با کیفیت شود

 

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

    اخبار استانها

    اخبار آذربایجان غربی

 

 

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که هر حرکتی که با رضایت خداوند متعال و مردم همراه باشد، موجب دلسردی دشمن می‌شود.

وی افزود: کار جهادی و تحولی اقتضا می‌کند که مدیران دائم در تلاش باشند و باید هماهنگی کامل نیز در این خصوص وجود داشته باشد.

رئیس جمهور عنوان کرد: در کنار کار جهادی، باید تلاش در راستای رضای خدا باشد که 12 هزار شهید آذربایجان غربی همین نگاه را داشتند و جان  خود را در راه خدا فدا کردند.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی کارهای خوبی صورت گرفته ولی در حد انتظار مردم نبوده و مردم با این اقدامات رونق اقتصادی نداشتند که این امر باید جبران شود.

آیت‌الله رئیسی، با اشاره به هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور، گفت: در راستای شکوفایی این حوزه، باید ارتباط مرزی تقویت و کمیته‌های مشترک تشکیل شود.

وی تاکید کرد: به ویژه در خصوص ارتباط بیشتر تجاری با ترکیه به مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیازمندیم و در کنار آن هم باید بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی، وجود بازارچه های مرزی را یکی از مزیت‌های مهم آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از این بازارچه‌ها باید در اولویت باشد و از فرصت مرز استفاده بهینه شود.

رئیس جمهور، بر ساماندهی کولبری در غرب کشور تاکید کرد و گفت: باید با سازوکار مناسب، اجازه فعالیت داده شده و ممنوعیت‌ها و آزادی‌ها را اعلام کنند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: باید با همه توان، تلاش کنیم تا معیشت مرزنشینان با کیفیت شود.

وی همچنین بر تقویت کار گمرکات تاکید کرد و ادامه داد: اگر نیاز باشد، فعالیت این بخش باید 24 ساعته شود تا از ظرفیت مرزها به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: نباید کامیون‌ها معطل شوند و باید مدیریت متمرکز انجام دهید تا سرعت کار بیشتر شود.

رئیس جمهور با ابراز نارضایتی از صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه افزود: نباید با این بخشنامه‌ها، صادرکننده و تولیدکننده را غافلگیر کنید و باید به ثبات رسید.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اساس کار در آذربایجان غربی باید بر پایه بومی‌گزینی در استخدام‌ها باشد، اضافه کرد: در استخدام‌ها حتما از نیروهای بومی استفاده شود.

وی اظهار کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای ارتباطی، جلوگیری از خام‌فروشی در معادن با برنامه‌ریزی مناسب برای ارزش افزوده بیشتر، اختصاص حق مالکانه معادن و فروش دارائی‌های مازاد دولت از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران باشد.

وی بر توجه به مسائل فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: هویت نباید آسیب ببیند؛ همه در این خصوص مسئولیت دارند و مسئولیت مرزبانان فرهنگی بیشتر است.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در استان و «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی هم در سخنانی به برخی مشکلات و نیازمندی‌های استان اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به موضوعات شدند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها