قدیری ابیانه: اصلاح طلبان غرب را نشناخته‌‌اند/ رانت تئوریسین اصلاحات با ارز 4200 تومانی

کد خبر: 1148429

یک فعال سیاسی با بیان اینکه امروز اعتبار جریان اصلاحات نزد افکار عمومی خدشه دار شده است،‌ اظهار داشت: اصلاح‌طلبان با مدیریت 8ساله خاتمی و 8ساله روحانی دیگر نمی توانند ادعا کنند که می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

قدیری ابیانه: اصلاح طلبان غرب را نشناخته‌‌اند/ رانت تئوریسین اصلاحات با ارز 4200 تومانی

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز جریان اصلاحات نزد افکار عمومی کاملا به حاشیه رفته و اعتبارشان به شدت خدشه دار شده است،‌ اظهار داشت: اگر در دوم خرداد ادعا می‌کردند که این جریان می‌تواند کشور را درست اداره کند، ولی با مدیریت 8ساله خاتمی و 8ساله روحانی دیگر نمی توانند ادعا کنند که می توانیم مشکلات را حل کنیم چون 16سال قوه مجریه را در اختیار داشتند و نه تنها مشکلات را حل نکردند بلکه بر آن افزودند.

* اصلاح‌طلبان اسلام را طوری دستکاری می‌کنند که با باورهای غربی منطبق شود

وی افزود: جریان اصلاحات اصلاح را دور شدن از اسلام و نزدیک شدن به معیارهای غربی می داند و اگر دم از اسلام می‌زنند، دنبال این هستند که اسلام را طوری دستکاری کنند که با ضوابط و باورهای غربی منطبق شود.

قدیری ابیانه ضمن تاکید بر اینکه از ویژگی‌های اصلاح طلبانی که البته قصد خیانت ندارند این است که غرب باور هستند و حتی غرب را بیش از خود غربی‌ها قبول دارند و همان تئوری‌هایی که ده‌ها سال پیش در غرب ارائه شده و توسط خود آن‌ها کنار گذاشته شده را با یک تاخیر تاریخی مطرح می کنند، بیان داشت: اعتماد به غرب و باور به اینکه «ما نمی‌توانیم» و ملت ما ظرفیت لازم را برای پیشرفت ندارد، باعث شد که این‌ها به جای تلاش برای حل مشکلات در کشور، هم به خود غربی‌ها و هم به تئوری‌های آن‌ها دل ببندند و و عامل شکست آن‌ها و خسارت زیاد به کشور هم ریشه در همین امر دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دولت آقای خاتمی تحت عنوان «عقل جمعی» عنان خود را به یک سری از افراطی‌ها سپرد و عقل جمعی به افرادی چون تاجزاده و حجاریان محدود شد و این در حالی‌ست  که برخی از این‌ها که در آن دوره فعال بودند جزو گردانندگان برنامه‌های دشمنان ما و جزو کسانی هستند که در ابتدای انقلاب خیلی افراطی عمل می‌کردند و کارهایی چون دیوار کشیدن بین زن و مرد در کلاس‌های درس از اقدامات این افراد بود و اصلاح‌طلبان کنونی کارهایی که امروز طالبان می کند را همان زمان انجام می‌دادند ولی کسانی که افراط می‌کنند،‌ بعدها دچار تفریط می‌شوند.

وی ادامه داد: یک زمان آقای موسوی بخش‌نامه کرده بود که مانتوی رنگ اسلامی سیاه، قهوه ای و سرمه‌ای است و آقای خاتمی می گفت داشتن دستگاه ویدئو حتی برای دیدن سخنرانی امام ممنوع است ولی امروز به صورت افراطی خواستار آزادی پوشش هستند و توضیح نمی دهند که حد آزادی پوشش برای خانم‌ها چیست.

* اصلاح‌طلبانی که خواستار حمله به آمریکا در افغانستان و عراق بودند!

قدیری ابیانه با بیان اینکه اصلاح‌طلبانی که دم از صلح جهانی می‌زنند در مقطعی که آمریکا به طالبان و در مقطع دیگری به عراق حمله کرد،‌ خواستار این شدند که ایران به جنگ آمریکا در افغانستان و عراق برود؛ در حالی که اصلاح‌طلب واقعی به اصول اسلام پایبند است و اصلاحات را در اسلامی‌تر شدن می‌داند.

این فعال سیاسی ضمن تاکید بر اینکه عدم خودباوری نسبت به ملت خودمان از دیرباز بوده و موقعی که امام در پاریس بودند، افرادی مثل بازرگان بدون اینکه سلطنت طلب باشد می‌گفت انقلاب امکان سرنگونی رژیم شاه را با توجه به قدرتی که دارد، ندارد پس با شاه به مصالحه برسیم،‌خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب هم باور نداشتند انقلاب بدون اتکا به غرب روی پای خود بایستد و دائم به فکر این بودند که با‌ آمریکا به تعامل برسند در حالی که آمریکا اهل تحمیل است نه اهل تعامل.

* اصلاح طلبان غرب را نشناخته‌‌اند و از تاریخ درس نمی‌گیرند

وی افزود: این جریان در بحث برجام رویکرد تعامل را تا جایی پیش برد که اعلام کرد «امضای کری تضمین است» در حالی که حتی امضای رئیس جمهور و حتی مصوبه کنگره هم ضمانت نیست،‌ اظهار داشت: تحریم‌ها چه در زمان اوباما و چه در زمان بایدن کم نشده بلکه زیاد هم شده است و این‌ها ناشی از این است که غرب را نشناخته‌اند و از تاریخ درس نمی‌گیرند چون تفکرشان به گونه‌ای است که نمی‌توانند از تاریخ درس بگیرند.

وی با بیان اینکه مصدق آمریکا را دوست می‌پنداشت و به حمایتش امید بسته بود و در حالی که نه مرگ بر آمریکا گفت و نه سفارت آمریکا اشغال شد، همین دشمن‌نشناسی باعث سرنگونی خود و گرفتاری 25 ساله ملت ایران شد، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نمی‌توانند حقایق جهانی را خوب بینند و عینک خوشبینی به غرب را از چشمشان بردارند. در سوریه نه سفارت امریکا اشغال شده بود، نه مرگ بر آمریکا گفته بودند و نه با آمریکا قطع رابطه با‌ آمریکا کرده بودند و ببینید چه بلایی بر سر این کشور آوردند.

اصلاح‌طلبان بجای اعتراف به اشتباهات، به کارشکنی علیه دولت روی آورده‌اند

قدیری ابیانه با بیان اینکه اصلاحات شکست خورده و الان هم اینها از این ناراحت هستند که در دولت آقای رئیسی مشکلاتی چون واکسن و رابطه با کشورها حل می‌شود، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان می‌گفتند بدون FATF نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم ولی الان می‌بینند که نه تنها واکسن وارد شد، بلکه ایران صادر کننده واکسن هم شده است و در یک نمونه تعداد کشته‌های ما از 700نفر در روز به 3 تا 7 کشته در روز رسیده و این مسائل این جریان را ناراحت می‌کند و به همین خاطر تمام امکاناتشان را هم‌راستا با آمریکا و اروپا بسیج کرده‌اند تا سیاست‌های این دولت را به شکست بکشانند و به جای اعتراف به اشتباهات گذشته شان به کارشکنی روی آورده اند.

وی افزود: همان‌طور که حضرت امام فرمودند کمونیسم به زباله‌دان تاریخ پیوسته، اصلاح طلبان نیز امکان بروز و ظهور مثل سابق ندارند، همان‌طور که غرب آن قدرت سابق را ندارد و وقتی دین کنار برود اتفاقاتی می‌افتد که نمونه‌های آن را در غرب شاهد هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نتایج نگاه لیبرالی به حقوق بشر و مسائلی چون آزادی همجنس‌گرایی و اباحه‌گری در غرب بیان داشت: حتی بسیاری از مدعیان اصلاحات در ایران چنین مسائلی را قبول ندارند ولی شاهد این بودیم که آقای حجاریان گفت که همجنس‌بازی باید به رسمیت شناخته شود و اکبر گنجی هم به این مسئله تاکید داشت.

* در مدیریت 16 سال خاتمی و روحانی ناتوانی اصلاحات در اصلاح به نفع مردم مشخص شد

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه از دست دادن پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان را در انتخابات اخیر هم می توان دید،‌ تصریح کرد: یکی از دلایل آن این است که قبلا شعار می دادند که ما می توانیم مسائل را اصلاح کنیم ولی در 16 سال روحانی و خاتمی مشخص شد که نه تنها نمی‌توانند اصلاحاتی به نفع مردم انجام دهند بلکه به ضرر مردم حرکت می کنند.

پایگاه اجتماعی اصلاحات با دیدن رانت حجاریان با ارز 4200 تومانی از بین می‌رود

وی افزود: وقتی می‌بینند که برادر رئیس جمهور در عین انجام فساد مورد حمایت روحانی است و سوء استفاده‌های میلیاردی را می‌بینند و آقای حجاریان تئوریسین این جریان با رانت و فساد به نام فرزندش ارزهای 4200 تومانی فراوانی برای واردات می‌گیرد، متوجه می‌شوند که اینها قابل اعتماد نیستند.

این فعال سیاسی ادامه داد: وقتی وزرای این جریان ثروت‌های چندهزار میلیاردی دارند و توضیح نمی‌دهند از کجا آورده‌اند و وقتی اعضای این جریان خواستار افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران می شوند، این مسائل از چشم مردم پنهان نمی‌ماند و اعتباری برایشان باقی نمی‌ماند.

اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی خود را از دست داده‌اند

قدیری ابیانه تاکید کرد: اگر حمایت همه‌جانبه مالی و رسانه ای دشمنان از اصلاح طلبان نباشد، تریبون‌هایی که دارند هم از دست خواهند داد؛ فلذا پایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند و در انتخابات اخیر سعی کرده‌اند که بگویند کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند، طرفدار اصلاحات هستند در حالی که مردم از عملکرد روحانی ناراحت بودند.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها