قنادباشی: عمان ظرفیت‌های زیادی برای روابط اقتصادی دارد

کد خبر: 1148720

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عمان ظرفیت‌های زیادی برای روابط اقتصادی دارد، گفت: این کشور می‌تواند پذیرنده بسیار خوبی برای کالاهای ما باشد و روابط دو کشور می‌تواند کاستی‌های که در زمینه صادرات و تجارت وجود دارد، برطرف کند.

 قنادباشی: عمان ظرفیت‌های زیادی برای روابط اقتصادی دارد

جعفر قنادباشی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عمان گفت: باعث خوشحالی است که رئیس جمهور به‌رغم داشتن مشغله‌های فراوان، برنامه اعلامی خود در سیاست خارجی را فراموش نکرده و راهبرد اولویت‌بخشی به همسایگان را صورت بسیار جدی دنبال می‌کند.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا اضافه کرد: سفرهای منطقه‌ای می‌تواند بر عرصه اقتصاد تأثیرات مثبتی داشته باشد. علاوه بر این، می‌تواند بر کاهش تنش‌های منطقه‌ای و برقراری امنیت در منطقه نیز موثر باشد.

وی با بیان اینکه سفرهای منطقه‌ای می‌تواند نشان‌دهنده اقتدار و جایگاه ایران در میان کشورهای منطقه‌ای باشد، گفت: رفت و آمدهای رئیس‌جمهور در کمتر از یک سال به حداکثر رسیده است و هرکدام از این سفرها توانسته است به نوعی دربردارنده امتیازاتی باشد.

قنادباشی افزود: عمان یکی از کشورهایی است که مانند قطر، هیچ‌گاه در عرصه خصومت‌ورزی علیه ایران که از کشورهای غربی نشأت می‌گیرد، فعال نبوده و این باعث شده که ما روابط خوبی با عمان داشته باشیم.

ظرفیت‌های عمان در روابط با ایران تاثیرگذار است/ سفر رییس‌جمهور به عمان، آغاز فصل روابط جدید

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عمان، کشوری با قابلیت‌های بسیار زیادی است، اظهار کرد: این کشور هم در اقیانوس هند، هم در بخشی از دریای عمان و هم در تنگه هرمز دارای ساحل است؛ کشور وسیع‌تری نسبت به دیگر کشورهای منطقه است و از همه مهمتر اینکه در همسایگی یمن قرار دارد؛ بنابراین جایگاه این کشور برای ایران دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی افزود: عمان همچنین ظرفیت‌های زیادی برای روابط اقتصادی دارد؛ این کشور می‌تواند پذیرنده بسیار خوبی برای برای کالاهای ما باشد و روابط دو کشور می‌تواند کاستی‌های که در زمینه صادرات و تجارت وجود دارد، برطرف کند و جایگزین برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همسویی کردند، باشد. لذا باید انتظار داشته باشیم این سفر سرآغازی برای فصل روابط بیشتر و گسترده‌تر با ایران باشد.

تعمیق روابط ایران و عمان با گردشگری

قنادباشی با بیان اینکه تجارت تنها سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: با توجه به اینکه دولت به دنبال رونق گردشگری نیز هست، عمانی‌ها می‌توانند در این زمینه، رونق‌بخش باشند و ما می‌توانیم از برقراری این روابط بهره‌مند شویم.

منبع: ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها