رایزنی‌ ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو در واشنگتن

کد خبر: 1148758

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر دفاع دولت جو بایدن، خواستار تقویت ائتلاف منطقه‌ای تحت رهبری آمریکا علیه ایران شد.

رایزنی‌ ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو در واشنگتن

 رسانه رژیم صهیونیستی در توضیح دیدار «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در واشنگتن خبر داد که او درخواست مقابله با جمهوری اسلامی ایران از طرق مختلف از جمله تقویت ائتلاف منطقه‌ای تحت رهبری ایالات متحده را خواستار شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص این گونه گزارش کرد که گانتز با لوید آستین در واشنگتن دیدار کرد و به او گفت که اقداماتی باید «به شیوه‌های مختلف از جمله تقویت ائتلاف منطقه‌ای تحت رهبری ایالات متحده علیه تهاجم ایران صورت گیرد».

در همین حال، آستین به گانتز اطمینان داد که ایالات متحده در حال تلاش برای تقویت ائتلاف منطقه‌ای خود و اعمال قدرت خود در منطقه است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی که در نشست حضور داشتند، به وضوح نگرانی‌ خود درباره خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را ابراز کردند و به خشونت در مراسم تدفین «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره اشاره کردند و بر لزوم برداشتن گام‌های اعتمادساز تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، در خصوص اوکراین، گانتز تصریح کرد که سیاست رژیم صهیونیستی بر پایه ارسال تجهیزات دفاعی بشردوستانه و نه تسلیحات است و در عین حال که مجوز حمایت از اوکراین را صادر کرده است، به دنبال حفظ ثبات منطقه‌ای است.

بر اساس گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آستین گفت که اسرائیل متعهد به ایستادن در کنار اوکراین است و به تلاش‌های اسرائیل در این زمینه هم از نظر کمک‌های بشردوستانه، میانجی‌گری نخست‌وزیر (نفتالی بنت) و هم در مورد تجهیزات غیرتهاجمی که اسرائیل به آن (اوکراین) کمک می‌کند اشاره کرد و در عین حال نیازهای امنیتی عملیاتی خود در منطقه و ثبات آن را حفظ می‌کند.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن و تشکیل کابینه، تلاش‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین و ترغیب جامعه جهانی برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی را افزایش داده است.

طبق این گزارش، گانتز در شب عزیمت به ایالات متحده، مدعی شد که ایران تنها چند هفته تا جمع‌آوری مواد شکافت‌پذیر برای بمب اتمی فاصله دارد و حدود ۶۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۶۰ درصد در اختیار دارد.

وی همچنین مدعی شد که ایران در تلاش برای تکمیل ساخت و نصب یکهزار سانتریفیوژ پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای خود از جمله یک تأسیسات جدید در نزدیکی نطنز  و جمع آوری دانش و تجربه در توسعه، ساخت و بهره برداری از سانتریفیوژها است.

هاآرتص گزارش کرد که علی‌رغم پیشرفت چشمگیر در برنامه هسته‌ای ایران، منابعی که در مذاکرات وین مشارکت دارند، مدعی شده‌اند که ایالات متحده هنوز تصمیمی درباره تعیین یک ضرب‌الاجل برای مذاکرات هسته‌ای با ایران اتخاذ نکرده است.

بر اساس این گزارش، منابعی در فلسطین اشغالی هشدار داده‌اند که پیشرفت‌‌های ایران، ایالات متحده و دیگر اعضای برجام را وادار می‌کنند که به سرعت به مذاکرات پایان دهند تا مانع از دستیابی تهران به دستاوردهای چشمگیر شوند.

گانتز در سخنرانی روز سه‌شنبه هفته گذشته خود در دانشگاه «رایشمن» خواستار آموختن درس‌هایی از جنگ اوکراین و اعمال آن در ایران شد.

وی در این خصوص گفت: «استفاده از توان اقتصادی، دیپلماتیک و در صورت لازم نظامی در اسرع وقت، و شاید به این روش جلوگیری از جنگ، اقدام درستی است».

روز چهارشنبه هفته گذشته، چند ساعت قبل از دیدار گانتز با «جیک سالیوان»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اولین محموله از تجهیزات دفاعی از جمله دو هزار کلاه ایمنی و ۵۰۰ جلیقه محافظ را به اوکراین ارسال کرد.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها