آخرین وضعیت تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی

کد خبر: 1148997

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت روند تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی در دولت گذشته را تشریح کرد.

 آخرین وضعیت تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی

جبار کوچکی‌نژاد رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200تومانی در دولت یازدهم و دوازدهم در مجلس  با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص، گفت: بانک مرکزی در زمان حاضر در برابر حق قانونی مجلس مقاومت می‌کند و همکاری‌های لازم در این موضوع را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه "موضوع عدم‌همکاری بانک مرکزی را به اطلاع رئیس مجلس نیز رسانده‌ایم"، افزود: آقای قالیباف نیز اعلام کرد که "از طریق دفتر خودم به بانک مرکزی تذکرات لازم داده شده است تا همکاری‌های لازم را با مجلس در روند این تحقیق و تفحص داشته باشند."

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی تاکنون دفتری به اعضای هیئت تحقیق و تفحص اختصاص نداده است تا در آنجا مستقر شوند که با گذشت چندین ماه از تصویب این تحقیق و تفحص تخلف آشکاری رخ داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره زمان جمع‌بندی گزارش تفحص از ارز 4200تومانی، گفت: با توجه به اینکه درباره این تحقیق و تفحص اقدام جدی انجام نشده است قطعاً زمان قانونی ارائه گزارش تمدید خواهد شد.

لازم به ذکر است، قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در مورد ارز 4200؛ منابع و مصارف، در دستور کار جلسه علنی روز سه‌شنبه 11 آبان سال 1400 قوه مقننه قرار داشت.

بعد از قرائت گزارش این کمیسیون، نمایندگان مجلس با اجرای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز 4200تومانی موافقت کردند.

از 223 نماینده حاضر در نشست علنی مجلس، 174 نماینده با انجام تحقیق و تفحص از عملکرد دولت سابق در ارز 4200تومانی موافقت کردند و 9 نماینده هم مخالفت کردند ضمن اینکه 4 رأی هم ممتنع بود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها