بزودی؛ جلسه مجلس و دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی

کد خبر: 1150209

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تشریح کرد.

بزودی؛ جلسه مجلس و دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در توضیح آخرین وضعیت طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس، اظهار کرد: این طرح در مجلس دهم تصویب شده و جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد که شورا ایراداتی را نسبت به آن مطرح کرد و طرح جهت رفع اشکالات به مجلس باز‌گشت، اما بررسی آن به دلیل اتمام دوره مجلس دهم متوقف ماند.

وی با بیان اینکه بنده چندین نامه به آقای «رئیسی» رئیس جمهور و آقای مخبر معاون اول نوشته و از آنها خواسته‌ام تا نظر پیشنهادی خودشان را درباره ادامه این روند یعنی موافقت و یا مخالفت با تشکیل این وزارتخانه را مطرح کنند، گفت:چرا که تشکیل این وزارتخانه باید از سوی دولت انجام شود لذا نمی‌شود که مجلس کار را پیش ببرد و در نهایت دولت با آن مخالفت کند یا نظر دیگری داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اخیرا بنده درباره تشکیل وزارت بازرگانی جلسه‌ای با آقای اسماعیلی مسئول دفتر آقای رئیس جمهور داشتم که در این جلسه موافقت دولت با تشکیل این وزارتخانه مطرح و مقرر شد که نامه موافقت به صورت کتبی رسما اعلام شود.

اسماعیلی بیان کرد: اولین جلسه برای تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل و بحث های کلی برای رفع ایرادات برگزار شد.

وی بیان کرد: قطعا پس از موافقت دولت رسیدگی به طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون کلید خواهد خورد و با کرشناس و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌ها موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا طرحی پخته و جامعی را برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنیم.

نماینده گرمی در مجلس درباره اهمیت تشکیل این وزارتخانه، گفت: تشکیل این وزارتخانه می‌تواند چرخه معیوبی که در حال حاضر در بخش توزیع کالا‌ها را داریم را از بین ببرد و یک نقش اساسی برای رفع این معضل ایفا کند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها