«فردا» گزارش می‌دهد

صبر راهبردی مجلس برای ترمیم کابینه

کد خبر: 1150647

احمد امیرآبادی فراهانی گفته هیات‌رییسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رییس‌جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند.

صبر راهبردی مجلس برای ترمیم کابینه

گروه سیاست سایت فردا - تغییر کابینه و لزوما برخی جابه‌جایی‌ها در یکی دو ماه اخیر بارها مورد تاکید قرار گرفته و دلیلش هم وضعیت اقتصادی کشور و اوضاع زندگی مردم است. عملکرد برخی وزرای جوان دولت به وضوح و صراحتا مورد نقد قرار گرفته و انتظار می‌رود که تا دیر نشده در این زمینه تصمیماتی گرفته شود. 

با توجه به همین ضرورت است که افکار عمومی انتظار ورود را مجلس دارد و در ماههای اخیر نیز چندین بار شایعاتی پیرامون مماشات و تساهل مجلس نسبت به دولت منتشر شده است. در حالی که مواضع صریح و روشن اهالی بهارستان نسبت به روندهای اقتصادی و مسائل اجتماعی نشان داد که مجلس در پیگیری امور و مسائل مردم جدی است.

این طور که به نظر می‌رسد وکلای ملت تنها دست نگه داشته‌اند تا مطمئن شوند که شخص رئیس جمهور قصد ورود به بحث ترمیم کابینه را ندارد و در این صورت راسا اقدام کنند. 

در این راستا روزنامه صبح نو نوشته: از روی کارآمدن دولت سیزدهم تاکنون همیشه یک اتهام بر مجلس یازدهم سایه سنگین داشته است؛ تساهل با دولت. منتقدان بر این باورند که مجلس در مواجهه با نحوه عملکرد و مدیریت دولت مدارای بیش از اندازه دارد وگرنه تا الان باید چند وزیر استیضاح می‌شدند و ترکیب دولت، شکلی دیگر می‌گرفت. اظهارات چندی پیش عضو هیات‌رییسه مجلس اما نشان می‌دهد که سیاست کنونی مجلس در قبال دولت، صبر راهبردی با هدف اعمال تغییرات ازسوی شخص رییس‌جمهوری است.

احمد امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه قبول ندارم که نمایندگان با دولت تعارف دارند،‌ گفته بود: به نظرم لازم است سه، چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است. هیات‌رییسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رییس‌جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها